carbo pluss. co2 som går på strøm.

Noen som vet hvor kan kan få kjøpt Carbo pluss. Co2 som går på strøm. Svart eske?

Jeg så denne på akvarie dvd og syntes den så grei ut.

Har dere direkte link til nettbutikken?
*Takk*

Er det flere plasser den kan kjøpes?
Eneste andre stedene jeg har sett denne til salgs er i utenlandske nettbutikker og på klubb/storauksjoner.
Dele erfaringer
Oki. Flott de ha den her i norge da.

Noen som har prøvd denne å vil dele litt erfaringer?

Hvor ofte må jeg skifte den delen som må skiftes når jeg har den evt på hele tiden og skal bruke den i 167 litern?

har hørt noen si at denne må stå på hele tiden for....... husker ikke hvorfor.
Mine tanker om dette er; Styr unna. Helt greit i i meget hardt vann, men slik jeg ser det ubrukelig i bløtt vann som de fleste har her i Norge. Les mere her.
Skjønte ikke helt den ekstra linken, men var det noe som kunne bli ødelagt om jeg brukte co2 når jeg bruker plante næring både flytene og i piller under grusen og varme kolbe.

Hva bør jeg bruke når noen planter krever co2 tilsetting. Er en som selger planter som anbefaler man trenger co2 for disse planter skal klare seg. Men vil ikke ha store flsker og er ikke så teknisk av meg.
Lenken er til andre tråder til samme tema.

Bengt Fossli
For svare meg elv da:-) Har brukt denne i 3 dager nå, hvor den står på like lenge som lyset, dvs 10 timer. Erfaringen så langt er, den senker ikke ph så det vil vel da si at det er ganske så små mengder med Co2 som slipper ut enda den står på fult. Har ikke sette en eneste boble på noen av plantene så langt. I tillegg ser det ut som den eirer et eller annet:-) det slipper i allefall noen hvite skorper som faller på bunn. Nå står denne i 375 literen og den skal være beregnet opp til 500 liter. Tror nok det er og ta litt vel hardt i. Skal prøve den i 160 literen. så konklusjon så langt er vel at jeg egentlig burde kjøpt et ordentlig Co2 anlegg med en gang, og hadde vært halveis i mål med finnansieringen av et komplett oppsett. Det for bli neste gang, blir nok et DIY nå i første omgang.


dev
Både òg. Tanken er god, hvor godt det fungerer i praksis er litt uklart. Har selv anskaffet en slik brukt og den fungerer greit hos meg, om med enkelte nykker. Med en setting på 2-3 gir den meg de ønskede 15-20 mg/l i 110 literen hvor jeg tester den. Den kjører 10 timer i døgnet, sammen med hovedbelysning. Vannverdiene i dette karet er: KH: 4 tyske grader pH: 6,8 (7,4 uten CO2) Jeg vet ikke hvor lenge karbonplaten vil fungere, har bare kjørt den en liten uke. Det sies også at den reduserer KH over tid, slik at du gjerne må tilsette mer karbonat enn med andre løsninger. Andre har erfart at effekten er laber og varigheten svært kort. Du finner et par andre tråder om denne enheten her på forumet, søk på "carbo plus". Dersom du skal kjøpe denne til full pris (ca 1600 kroner) ville jeg vurdert å heller lagt pengene i et ferdig CO2 sett med flaske, det trenger ikke koste mange hundrelappene ekstra.

Les mere her. Ps anbefaler søkerfunksjonen.
Denne har jeg lenge tenkt på om jeg skulle prøve. Fører denne noe skade med seg, eller er den enkel for en nybegynner som meg? Må man være teknisk for å få til denne.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap