Akvarie med tappekran`?

Hei. Jeg er så lei av å gå fram og tilbake med bøtter. Hadde vert fiffi med en kran eller noe på akvariet, eller i bunn. Noen som har erfaringer med dette?
Hvis du ikke vil (eller kan) bruke hageslange så må du vel fremdeles gå med bøtter?

Hva med å trekke en slange fra kjøkkenet over til karet? eller badet?
Jeg bruker en hageslange på vannutaket til klesvaskemaskina. Og bruker en slange fra karet til et avløp på badet når jeg slamsuger.
Ingen bøttebæring =D
Og enda bedre...ikke noe vann søl.
Sjekk ut denne:

In&out

Veldig hendig, skru slangen til krana, slamsug litt, fest "sugeren" til glasset med sugekopp, og gjør hva du vil i 5-10min. (spørs størrelsen på karet)
og deretter, kan du gå bort til krana, og vri på ventilen, så flommer vannet tilbake (da kan du dosere med litt varmtvann, slik at det ikke blir iskaldt vann)
Og etter 5-10min. er karet fylt med friskt vann igjen.

Jeg bruker omtrent 15min. på et 40% vannbytte, i min 450l. og da trenger jeg ikke å holde i slangen engang (slamsuging valgfritt)
hvordan er festet på den? kan den festes på hvilken som helst kran?
Spørs hvilken kran du har, jeg fikk den ikke til å passe på kjøkkenkrana, men på badet passet den, der har en litt eldre kran. men det fulgte med 4 forskjellige koblinger, så stor sannsynlighet for at du finner en som passer... hvis ikke, kan du ta det med deg til en rørlegger, og spør om han har en kobling. jeg lurer på å få tak i en hurtigkoblig, så jeg slipper å skru den inn og ut... en eller annen gang..
Les i denne tråden hvordan Judosola har laget overrenning i sitt kar med tankgjennomføringer.
mona o
Gjør vannbytter[URLBLOCK1]


Ok, med fare for å spørre dumt, men går det greit å ha i 1/3 iskaldt vann rett i karet? Hvis det gjør det, må jeg ta en tur innom biltema snart...
dilla
[QUOTE=mona o]Gjør vannbytter[URLBLOCK1]


Ok, med fare for å spørre dumt, men går det greit å ha i 1/3 iskaldt vann rett i karet? Hvis det gjør det, må jeg ta en tur innom biltema snart...

Kommer litt ann på hvilke fisker du har.
Er det greit å bruke en hageslange til å fylle på akvariet igjen? Er det ikke fullt av bakterier og dritt i slike?

Har en som kan kobles på dusjen, slik at jeg kan eventuelt fylle på lunkent vann.

Hva med vannmiddel (Aqua Safe) Er det bare tull å bruke? Er det greit å ha det rett i tanken?



-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap