Tips til elektrisk slamsuging.


Har prøvd det meste av elektriske komponenter til slamsuging.
Det fungerer berre ikkje bra nok. Mesteparten av dritten ligg igjen i karet.
Har prøvd pumpe på drill. og den blei kaputt etter kort tids suging da det kom grus inni.
Så kjøpte eg ei vannpumpe til 700 kr. Den er altfor svak, klarer ikkje suge opp skitt.
Så prøvde eg med høgtrykkspyler, -tok slangen ut vinduet,. Den fungerte best, men noke tungvindt til vinteren.
Så det eg er ute etter er noke som er så kraftig at skitten suges opp.
Ka med en våtstøvsuger??
Har en sånn in &out put. Fungera kjempebra å fylle på vatn igjen, men altfor svak til slamsuging. Skrur vatnet på full styrke.
Ser tropefisk har noke som går på batteri, men blir vel for svak den og kanskje.
Ser en slik som brukes til tømming av dam, -pondovac, men den er svindyr.
Den hadde nok funka.
Noken som har tips.
Akvariet er på 325L så det blir ingen bøttebæring.
prøv eheim sin batteridrevne slamsuger den fungerer bra synest eg.
E det oppladdbare batteri på den??
du kan få både oppladbare og alkaliske batterier til eheim sin slamsuger.batteriet heter lr6.og er en og en halv volt.det går 4stk i.
Funker ikke en vanlig hageslange og en avskåret brusflaske?
Slamsuger
har du funne slamsuger som virker.eg ga deg tips om eheim slamsuger.har du funne ut om den.

Ser ut som den går på batteri. Skal muligens prøve den.
Foreløpig bruker eg høgtrykkspyleren. Kobler den in & out put krana på, så har eg slangen ut vinduet. Dette fungerer bra på denne årstida. Men må nok ha anna løsning til vinteren. Då blir det å prøve den eheim sugeren.
Slamsuger
den går på batteri som eg skrev i et tidligere innlegg.eg ser at du vil prøve den slamsugeren.eg trur du blir fornøyd.eg har brukt min ein god del.
Åssen slamsuger man med slage og vannkran?

Kobler en slange til kranen. Vannet fra springen går ut igjen, men drar med seg vann fra et ledd i slangen.

Samme måte som når en innvendig pumpe drar med seg luft gjennom en liten slange. Se f.eks Eheim Aquaball.


-Tim
Kan man bare ta en vanelig slange og en hurtigkobling som man fester på krana?
Tobbi
Kan man bare ta en vanelig slange og en hurtigkobling som man fester på krana?


Strengt tatt ja, men det er ikke noen god ide. Det beste er å kjøpe et ferdig kit dersom man er usikker. Der er det tilbakeslagsventil, og man kan velge om man vil slamsuge, eller fylle på vann tilbake.


-Tim
Ok.
Må man ha en elektrisk slamsuger da?
Kan noen sende meg en link, til en grei en og ikke koster så mye?
Tobbi
Ok. Må man ha en elektrisk slamsuger da? Kan noen sende meg en link, til en grei en og ikke koster så mye?


Må ikke være elektrisk. Du får slike du kan koble på vannkranen også.


-Tim
Ok.
Kan jeg bruke dem til å suge opp vann og fylle på vann?
Tobbi
Ok. Kan jeg bruke dem til å suge opp vann og fylle på vann?


Jepp Det som er det fine. Må bare ha en kran som passer.

Noe slikt: http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=128117&t=temartic_e&userid=Ugl9JQLrHVfvn09NhabSkDjtvRpRG52aTlk


Bare pass på at du får en som har rett gjenger til din tappekran.


-Tim
Kan man ikke kjøpe det på blitema?
Eller en norsk (nett)butikk?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap