Pumpe til lite kar...

Hei,

Har oppgradert karet mitt! Kjøpte et 12-liters akvarie på Netthandelen i fjor sommer, har fungert helt fint med 3 guppy. Har nylig kjøpt et litt større (26-liter), og lurer derfor på om noen har erfaring med dette? Dårlig med bruksanvisning, annet enn en tegning av hvor filtermaterialet skal i de forskjellige kamrene. Det jeg lurer på er om luftfilteret tåler vann?? I.f.t plasseringen på tegningen bør det kunne gjøre det... Skal etter mine beregninger stå på bunnen av et av kamrene...
Ingen som har vært borti dette karet, og har satt det opp/brukt det som vet hvordan det skal fungere? Har typebetegnelse AQ11-30 (kjøpt på Netthandelen) 26 liter. 4 kammer, et til vanninntak, to til filter (evt 1 stort kammer delt i to), og et kammer til utslipp av vannet, det ser ut som at pumpa skal plasseres i dette kammeret. Men, der blir det jo vanngjennomstrømming ser det ut som.

Er som sagt meget usikker på hvordan pumpa skal plasseres, og tør ikke å gjøre noe mer med karet før jeg har funnet ut hvor dette skal plasseres.
Det er ikke vanlig å ha innvendige luftfpumpe. Da må filteret trekke luft fra relativt stor høyde. Ikke hørt om dette før.


-Tim
Et godt poeng det der du! Det jeg har for øyeblikket er et lite filter med pumpe, og der er jo pumpa utenfor. Det er sikkert tilfelle her også, men skjønner ikke helt hvor luftrøret skal inn. Skal forske litt mer på saken, evt få tatt noen bilder slik at det kanskje er lettere å skjønne/se en løsning.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap