Bio foam filter

Hej,
jeg vil lage meg et karantene akvarium til nye fisk. Har kjøpt et 20 l Akv. og lurer på hvilken pumpe/filter som er brukelig.
Jeg skulle egntlig lage en Hamburger Mattenfilter men jeg fant i en netshop en annonse over en Biofoam filter (lutdrevet patronfilter) som filtrer opp til 60 l Akv. Har dere erfaring med modellet?
Høres enkelt og billig ut.
Hilsen
Christina
Det duger fint til et 20 liters kar. Du hadde nok ikke fått plass til noe særlig HMF filter der uansett.
Disse luftpumpedrevne svampfilterne er helt ok i små kar med yngel eller som karantene til noen få, små fisk. Du kan sørge for at det er innkjørt og klart til bruk ved å koble det opp i ditt vanlige akvarium, og så la det stå i drift der til den dagen du får bruk for det. Minimum 3 + ukers innkjøring for at det skal fungere biologisk, så de nye fiskene dine ikke blir utsatt nitritt

Jeg pleier å ha et sånt lite filter eller to stående og putre i et hjørne i et eller annet av akvariumene mine, sånn at jeg har et lite filter i beredskap hvis jeg brått får yngel å ta meg av eller en syk fisk trenger å isoleres i et eget kar for behandling eller noe.
Jeg hadde forresten et sånt svampfilter i en 19 liter helt stappa med hornbladplanter, og så satte jeg hunnguppyer som skulle føde oppi der. Yngelen forsvant i plantejungelen så hun ikke kunne se dem, og etterpå ble hunnen håvet ut og satt tilbake der hun kom fra etter at hun hadde født.
Takk for rådet. Det høres bra ut.
Hilsen
Christina
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap