Det duger fint til et 20 liters kar. Du hadde nok ikke fått plass til noe særlig HMF filter der uansett.
Disse luftpumpedrevne svampfilterne er helt ok i små kar med yngel eller som karantene til noen få, små fisk. Du kan sørge for at det er innkjørt og klart til bruk ved å koble det opp i ditt vanlige akvarium, og så la det stå i drift der til den dagen du får bruk for det. Minimum 3 + ukers innkjøring for at det skal fungere biologisk, så de nye fiskene dine ikke blir utsatt nitritt
Jeg pleier å ha et sånt lite filter eller to stående og putre i et hjørne i et eller annet av akvariumene mine, sånn at jeg har et lite filter i beredskap hvis jeg brått får yngel å ta meg av eller en syk fisk trenger å isoleres i et eget kar for behandling eller noe.
Jeg hadde forresten et sånt svampfilter i en 19 liter helt stappa med hornbladplanter, og så satte jeg hunnguppyer som skulle føde oppi der. Yngelen forsvant i plantejungelen så hun ikke kunne se dem, og etterpå ble hunnen håvet ut og satt tilbake der hun kom fra etter at hun hadde født.