Eheim 2213

Har stooore problemer nå. Fiskene som går i 250l har store pusteproblemer.
Denne pompen har vært i karret i masse noen år før den kom hit. Er det noen innstillinger jeg ikke har funnet?
Er bare en tyn stråle med vann som renner gjennom?
Har vært bortreist i 3 dager, så når jeg kom hjem var dette det som jeg kom hjem til. Sambo hadde ikke merket det....

Har prøvd og vaske inni rotoren men det hjelper ikke stort.
Det er ikke dritt som har samlet seg og som bremser gjennomstrømningen?`

Ta ut og sjekk filtermaterialet. rens forsiktig bort overflødig dritt. Vær nøye så du ikke tar knekken på for mye filterbakterier.



-Tim
Har prøvd dette. Renset det som renses kan...
Stresser vilt her nå, ser ut som jeg mister noen fisk ja
Kanskje motoren er gåen.......Har du sjekket at impelleren roterer skikkelig i friluft?


-Tim
Tim
Kanskje motoren er gåen.......Har du sjekket at impelleren roterer skikkelig i friluft? -Tim


Smbo fnøser tilbake at den vibrerer.

Må nok bare innse at den er ødelagt da?

Kjipt siden jeg nettop har kjøpt den.

Men skal det ikke være noen innstillinger på den?
Kan vel ikke være meningen at det skal være samme trykket bestandig?
Tussi2
Har prøvd dette. Renset det som renses kan... Stresser vilt her nå, ser ut som jeg mister noen fisk ja:(



Kjør et 70% vannskift nå og to ganger i morgen, så berger du nok. La filtermaterialet stå i karet så en del av bakteriene overlever. Filteret ditt bruker kurver ikke sant? Sett kurvene rett i akvariet.

Du kan også sette en vifte til å blåse på overflaten, da dette vil skape litt krusninger og øke oksygenopptaket til vannet.


-Tim
Tussi2
[QUOTE=Tim]Kanskje motoren er gåen.......Har du sjekket at impelleren roterer skikkelig i friluft? -Tim


Smbo fnøser tilbake at den vibrerer.

Må nok bare innse at den er ødelagt da?

Kjipt siden jeg nettop har kjøpt den.

Men skal det ikke være noen innstillinger på den?
Kan vel ikke være meningen at det skal være samme trykket bestandig?


Dersom impelleren vibrerer voldsomt tyder det på at enten motor, eller keramikkaskling er gåen. Er akling/impeller skikkelig trykket på plass?


-Tim
Da her jeg bytta vann utta pokker.
Men trø ikke bykke så mye som 70%siden karre er så nytt.
Har snudd den ned slik at jeg får max efekt( har hatt det slikt hele tiden egentlig men nå er det heeeelt ned).

Har også flyttet rundt på 4 innvendige pomper slik at den største nå står i 250l.
Om detter hjelper gjenstår enda og se men jeg føler i allefall at jeg har prøvd.
Tror denne pompa skal drive opptil 200l i allefall.

Fiskene er helt bleike nå, er svært usikker på om jeg berger dem.
2 av dem er halvdøde....

Tusen takk for tipsa TIM
Har du sjekket at slangene ikke er tette av slam? Ingen slangeknekk noe sted heller ? Begge deler er ting som stenger for fri vanngjennomstrømning. Og hvis tidligere eier ikke var flink til å rense slangene (trengs ca en gang årlig) kan det være tjukke propper av gammelt slam i dem.
mona o
Har du sjekket at slangene ikke er tette av slam? Ingen slangeknekk noe sted heller ? Begge deler er ting som stenger for fri vanngjennomstrømning. Og hvis tidligere eier ikke var flink til å rense slangene (trengs ca en gang årlig) kan det være tjukke propper av gammelt slam i dem.


Har reingjort alt nå.
Var heeeelt reint da jeg overtok også, så det var ikke rare skitten inni nei.
Ingen merkbare knekker heller.

Huff høres sikkert kvass ut føler jeg, men er bare så frustrert.

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap