Juwel vision 450 som ikke svetter men lekker - hjelp

Hei!

Har tatt over et juwel vision 450 som lekker. I utgangspunktet var det kun litt svetting i et hjørne. Karret ble tømt og sto da ei stund.
Silikonen i det ene hjøret hadde da tydelig spor av kalk under lista.
Da jeg fikk karret fylte jeg det opp med vann. De første 24 timene var det helt tett, men i dag så ble det fuktig i silikon kanten på utsiden. Jeg begynte å dytte litt på ruta og så da at silikonen hadde sluppet taket fra ca 5 cm under toppen og 20 cm nedover. Dette ble etterfulgt av en fin liten bekk av vann. Jeg løsnet silikon lista i toppen og kunne da dra den rett av fra litt under toppen og helt ned til 3 cm fra bunnen. Jeg fikk da med hele silikon "pølsa" på insiden. Fra midten av kanten ble silikonen mellom rutene sittende fast (se bilde 1). Virker som denne silikonen sitter godt (limer rutene sammen).
Spørsmålet nå er hvorvidt det er mulig å få det tett.
Jeg kan legge silikon helt fra topp til bunn. Den vill da ha direkte kontakt med glass hele veien opp. Problemet er nederst og øverst vil den nye silikonen møte gammel silikon mot bunn og topp fugen (bilde 2 og 3). Vil dette kunne bli tett, eller må jeg fjerne all silikon i hele karret?
Er det noen i Kolbotn, Oslo området som utfører dette eventuelt?
Tips motas med takk.
En glassmester bør kunne hjelpe deg.

Både den utenpåliggende silikonen, og den mellom flatene bør erstattes.


-Tim
Dahls Dyrerike i Moss reparerer akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap