Fluval 4

Aner ikke om jeg legger denne tråden rett, men jeg prøver her.

Har en fluval 4 som står i karret, og det som er "problemet" er at den spiser Ansistrus yngel.
I dag når jeg vaska pompa fant jeg 18stk.
Alle lever og har det tipp topp, men er så kjipt å må tømme yngelen ut hele tiden.

Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe dette?
Du kan f.eks legge ett lag med fin syntetfilter over innsuget. Ellers bruker vel de fleste ett luftdrevet filter til yngel.


-Tim
Får prøve og finner syntetfilter da

Yngelen går oppi selskapskarret, Ansistrusene får yngel hele tiden så jeg kommer ikke til og fytte noe over i yngelkarret...

Tror at i løpet av det siste halvåret har jeg berget 300-400 Ansistrus yngel.

Mener jeg har sett noen som har brukt deler av en vanlig tynnstrømpe bokse?
Nylonstrømpe går også fint
Jeg får litt inntrykk av at fluvalen din ikke er modfisert? I så fall bør du sterkt vurdere det. Filteret ditt blir mye mer yngelsikkert, samtidig som det får langt bedre kapasitet

Nylonstrømpe og lignende fungerer det også, men går raskt tett og må derfor sjekkes omtrent daglig slik at det ikke tetter seg til og stopper filteret. Enklere med en skikkelig modifisering
Joda har blåfilter i mine. Ellers hadde jeg nok blitt gal hehe
Hvordan kommer de seg inn i filteret da? Om ikke klossen med blåfilter tetter helt, kan du klippe til noen "fliser" og stappe inn slik at det blir helt tett i alle sprekker. Da slipper du dette. Mine modifiserte er til og med sikre for rekeyngel, og de er jo langt mindre enn en ancistrus-yngel
Det er de som er. Jeg aner ikke hvordan de kommer seg inn.
Må nok prøve og klippe dem til med klosser ja.
Men de har greid det alle kullene så det må jo være rimelig lett for dem. Ellers må jeg jo ha noen foreldre med super høy iq....

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap