Bakgrunn (pangea rocky 4) med filter - oppsett

Hei!
Jeg har et Juwel vision 450. Jeg har satt inn en Pangea Rocky 4 bakgrunn, og har i den anledning noen spørsmål om montering av filter mellom bakgrunn og karet.
Hele oppsettet drives av en Fluval Fx5.
Har lagt inn et bilde av bakgrunnen og tegnet litt på den.
Den skal i de tre hjørnene med en rød runding ha montert 40 mm rister for retur av vann. De blå strekene er hele "vegger" av blåfilter svamp. Mellom disse veggene skal jeg ha blåfiltersvamp i biter. Den hvite "fluesmekkeren i midten er retur vannet til Fx5'n. Den gule rundingen er utblåsningen, tenkte jeg skulle kjøre et rør gjennom bakgrunnen som fordeler seg i de to justerbare (vinkel) utblåsningsdyser.
Er dette et fornuftig oppsett? Er det noe jeg burde gjøre annerledes?
Svært takknemlig for tilbakemelding.

...og bare sånn for å ha sagt det, Rocky 4 bakgrunnen er utrolig stilig selv om den bygger litt.
Da har jeg kikket litt til og sett på en løsning til. De røde sirklene er fortsatt innsug og den gule er utblås. Jeg har fjernet det ene innsuget slik at alt vannet "tvinges" gjennom hele filteret før det kommer til kammeret der retur suget til pumpa sitter. Det jeg da lurer på er om det området i nedre venstre hjørne vil bli dårligere sirkulert da jeg har fjernet innsuget her?
[URL=http://akvaforum.no/text.cfm?id=1706]http://akvaforum.no/text.cfm?id=1706
[/URL]




Her er også en måte å gjøre det på, jeg fulgte denne da jeg skulle lage filter bak min Aquaterra bakgrunn, men hadde vel 2-3 pumper bak..

Lykke til!

Og enda en..
Hei!

takk for svar. Har plukket litt fra flere løsninger og kommet et stykke på vei. Tenkte jeg skulle legge inn fremgangen her slik at de som har litt erfaring på området kan gi meg noen tips
men ser ikke helt hvorfor du skal bruke en FX5 til og drive det filteret, kjøpt deg
heller en powerhead, så kan du slege fx5 for du får ett mye større filter vist du utnytter bakgrunnen skikkelig-
Hei!

Egentlig mest for at jeg alerede har kjøpt det og for at jeg aldri har prøvd å kjøre kun filter bak bakgrunn...litt skeptisk Men tenker som så at det er en smal sak å konvertere til powerhead i etterkant når karet er innkjørt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap