Hei er du en fornøyd eier av fluval fx5???

Vurderer å gå til innkjøp av denne pompen men lurer litt på om hvordan dere som allerede er eier av denne herligheten synes om denne pumpen.
har lest MYE forskjellig om denne pumpen ang. mye lyd, lekasjer o.s.v

Men skulle gjrne vite om dere er fornøyde og om hvor lnge dere har hatt denne gående.?
Hmm
Har både AM TOP 3339 og Fluval FX5 de bråker, lekker ikke.

Am topen har gått i 1 år nå.
Utrolig fornøyd med begge disse filtrene blir aldri å kjøpe Eheim sine ekstremt dyre filter.
Må vell være flere som er fornøy missfornøyd med denne pompen???
Vi har også denne pumpen, og er kjempe fornøyd. Bråker lite, og er mye bedre slanger en eheim. Flexi slanger som er lette å bøye uten at det blir "knekk" på slangene.
Vi sverger egentlig til eheim, men ble positivt overrasket over denne pumpen da den fulgte med et kar vi kjøpte.
Inaktiv bruker
Fornøyd med fx5
Har pr. idag 3 stk og aldri hatt noen problemer med lekkasjer eller andre ting. Kjøpte første brukt for ett år siden, den går like bra som den siste jeg kjøpte helt ny for en mnd siden. Kommer ikke til å kjøpe andre merker.
da går jeg til innkjøp av denne =)

Gleder meg til å hente den
Jeg hadde en i stua under et rammekar så den sto helt åpent. Bråker lite og etter et år med konstant arbeid så blåser den fortsatt like kraftig

Filter
Hei, jeg har hatt fluval fx5 i 12mnd. og byttet interpeller etter en stund fordi jeg brukte for små kjeramiske kuler ifilterkassen.Ulempen er som nevnt av mange at motoren ligger nederst.Jeg synes det er et ok filter med bra trykk,men ville kjøpt eheim 2080 eller tetratec 2400 dersom jeg varet år yngre idag ,hilsen Terje.
sammenlignet med 2080 (pro III) så ville eg og kjøpt eheim
I FLuvalen
Hva bruker dere til Filtrering feks Bio baller osv???

Skal ha dette i et 800 L discus kar hva vil dere annbefalt
I pumpa
opprevet,klippet grov blå filtersv.
okey si inngen kjeramikk rør eller noe lignende???
Rør!
Jeg har ingen kjeramiske rør i fx5en,men du kan selvfølgelig ha de store.Det var eheim pro substrat som ødela interpelleren.Gjør en de rette valgene så vil det funke bra,mitt ankepunkt er at mulighetene er færre når motoren ligger nederst.
fjell reven
Hei, jeg har hatt fluval fx5 i 12mnd. og byttet interpeller etter en stund fordi jeg brukte for små kjeramiske kuler ifilterkassen.Ulempen er som nevnt av mange at motoren ligger nederst.Jeg synes det er et ok filter med bra trykk,men ville kjøpt eheim 2080 eller tetratec 2400 dersom jeg varet år yngre idag ,hilsen Terje.



Bare for å ha det klart. sier du at du må ha ut alt innholdet for å komme til impelleren?


-Tim
Impeller bytte.
Jeg er heldig å ha en handyman åringe når problemer,det var han som tømte pumpa for vann og byttet impelleren,det er jo ei kran ibunnen,men han tok ikke ut filtermassen,hanskrudde ut ibunnen,dette er ikke mitt spesialområde,jeg prøver å si at får du problemer med denne så er ting vanskeligere enn med mer vanlig innretning,men det følger med en bruksannvisning,bok.Gå for en annen stor pumpe!
Aha. Den tappes og åpnes i bunnen ja. Da skjønner jeg. Likevel litt dumt at man må tømme den for å gjøre noe. Har ikke lange tiden før bakterien dør av tørke da.




-Tim
Klumsete
Ja jeg er enig iat det er klumsete,er ikke livet klumsete nok...Jeg ventet på impelleren iflere dager og da var alt filterinnholdet i en dunk med sterk vannsirkulasjon,Husker jeg ikke feil så fulgte det med et spesialvertøy med impelleren for å løsne et lager...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap