Ødelagt armatur?

Jeg kjøpte for 1\2 år siden et brukt akvastabil kar. Det er visst et sted mellom 20-25 år gammelt, har ikke vært i bruk hele tiden. I det siste har jeg merket at det er litt strøm i vannet, og jeg tror det kan komme fra armaturet. Jeg merker litt strøm om jeg tar på selve karet (glasset eller ramma) eller oppå armaturet eller i vannet. Jeg har jo ikke så lyst til å skru av armaturet og stikke fingrene i vannet for å teste om det er der strømmen kommer fra ;P
Finnes den noen måte å sjekke det på som er trygg og ikke trenger en elektriker?
De gamle akvastabil lysene er ikke sprut / damp sikker uten plastplaten under lysrørene. Denne platen blir sprø og brun etter noe bruk og blir da som oftest fjernet.

Hvis ditt lys ikke har denne platen, blir lyset fullt av kondensen og du vil sannsynligvis få jordfeil på det.

Du kan bruke ei blank akrylplate som du får glassmester til å skjære til under lysrørene eller du kan bruke dekkglass.

Ikke bruk utstyr som det er jordfeil på.
Det er en slik plate på, den er ikke akkurat speilblank lenger nei!
Selve ledningen og kontakten ser litt sliten ut, går det eventuelt ann å bytte ut den tror du?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap