Dempe lys?

Noen som vet om det er mulig å male/spraylakere lysrørene i et lysamatur..(seff går det men er det ufarlig for fisk, tenker på at det blir varmt og mulig kan begynne å flasse osv) trenger tips til noe maling/spraymaling som mulig kan brukes.. (trenger litt svakere lys) Spurte etter litt svakere på dyrebutikken men de hadde bare det samme som jeg allerede har.

Eller sitter det noen luringer der ute i verden som har noen andre forslag til å dempe belysningen på..

Det har svirret litt forskjellig oppi her hos meg men......

Takk for svar vertfall
Istedenfor å spraye rørene, kan du pakke inn deler av røret i aluminiumsfolie. Det tåler både fuktighet, vann og høy varme uten å ta fyr eller noe

Jeg pakker inn ene enden av lysrøret som er nærmest mine HMF hjørnefiltere, for å unngå algevekst på den sorte svampmatten. Funker som bare det med alu.folie! (så godt som evigvarende også)
Jippi da skal jeg gjøre det i morgen Det hadde jeg ikke tenkt på Takk Mona
Er det ikke bedre å ta ut røret i stedet? Så slipper du å bruke det opp?
da blir jo akvariet helt mørklagt. Hele poenget er at jeg har hevet to diskus i ett BB-kar og skal prøve å få de til å legge egg, men de legger ikke egg i så sterkt lys som dette, de må ha litt svakere lys. de legger heller ikke egg i ett helt mørklagt kar...
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap