Valg av armatur til effectline kar

Har et dilemma vedrørende valg av armatur til en 530 liter.
Karet er av Effectline serien og så vidt jeg kan finne ut av så har jeg to alternativer ved valg av armatur: Effect Light eller Aqualine Prestige .

Det som tiltaler meg mest er Aqualine Prestige armaturet, men så langt jeg kan se så er ikke dette dempbart.
Er det noen som kombinerer dette armaturet med Sunriser, eller som vet om dette i det hele tatt lar seg kombinere?


Aqualine sine armaturer passer ikke helt nedpå Akvastabil sine kar. Jeg har prøvd Det blir liksom "liggende oppå", uten skikkelig stabilt feste noe sted, og en lys-strime vil syns.

Du bør derfor holde deg til Akvastabil sine armaturer for de passer nøyaktig og har best passform.

Jeg hadde et 180 liters Akvastabil kar og valgte Aqualine sitt armatur. Bommert...
Det var jo greit å vite Jeg så utelukkende på målene på de to armaturene og tenkte at de vile passe begge to.
Synes Aqualine armaturet så mer praktisk ut med tanke på vedlikehold i karet.
Finnes det mulighet til og bruke forautomat på Effect Light armaturet ?
Hegga
Finnes det mulighet til og bruke forautomat på Effect Light armaturet ?


Jeg har ikke hatt så store lysarmaturer som til 530 liter, det største Akvastabil armaturet jeg har hatt var til 250.
Men jeg tror ikke Akvastabil lager noen ferdig løsning til montering av fôr-automater selv på store armaturer, pga luken deres er så enkel å åpne. Så da må du antageligvis til med baufil og drill og sage i aluminiumsarmaturet. Litt synd, da ... Men må man, så må man.
Jeg har brukt baufil på et av mine Effectline armaturer for å få plass til et hang-on filter.

Skal man ha forluke i et Akvastabil Effectline 528 så er det frem med dremmel.
Er det mulig og kombinere Sunriser med Aqualine armaturet ?
Hegga
Er det mulig og kombinere Sunriser med Aqualine armaturet ?


Skal du ha Aqualine armatur likevel da?
Er i planleggingsfasen på et nytt kar så det står mellom AquaLine og Effectline.
Klarer ikke helt og bestemme meg for hverken det ene eller det andre .
Prøver og og finne ei sjappe her i Norge som har fornuftige priser , så tips mottas med takk
Hegga
Er det mulig og kombinere Sunriser med Aqualine armaturet ?

Kan ikke se at Aqualine har lys som lar seg dimme. Har du sett noen?
Nei og det er derfor jeg spør litt rundt dette.
Strøm er ikke helt min greie men jeg tenkte det kanskje var mulig og kjøpe en eller annen dings utenom som gjorde dette mulig .
Alt er mulig, bare du betaler for det. Selv små dings bomser til akvarium er dyrt. Jeg ville nok ikke ha kjøpt en lystopp uten dempbare ballaster for så å skifte disse. Dette blir fort dyrt.

Akvastabil sine topper er helt grei. Den daglige vedlikeholdet klarer du fint gjennom luka, og jeg har nok ikke hatt av toppen mere enn 1-2 ganger i løpet av et år. Da mest for å skifte T5 rør.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap