Fluval pumper

jeg var å så i butikken i dag, og så på pakken til fluval 2+ og 4+ pumpene, der så det ut som denne pumpen skulle være over vann, altså utblåsningen skulle være over vann. jeg trodde hele pumpen skulle være undervann, noen som vet hvordan den ska være?
Under vann.
Jeg har alle fluvalpumpene, fra 1+ til 4+ og alle står med utblåsningen under vann, slik at de lager mye bevegelse i vannoverflaten, slik at man får god gassutveksling, dvs, ut med co2 og inn med o2.
takk for svaret, jeg ble litt forvirret når jeg så den pakken i butikken skjønner du. men da har jeg den riktig nå
Det går jo ann å justere hvilken rettning utblåsningen ska være, om den ska være til høyre eller venstre, men går det ann å plassere pumpen sidelengs slik at utblåsningen går oppover, så det da blir bedre krusninger i overflaten?
FiskeAlex
Det går jo ann å justere hvilken rettning utblåsningen ska være, om den ska være til høyre eller venstre, men går det ann å plassere pumpen sidelengs slik at utblåsningen går oppover, så det da blir bedre krusninger i overflaten?


Du kan plassere pumpen akkurat som du selv vil, så lenge man lager god bevegelse i overflate vannet.
ok, men da tror jeg at jeg plassere den slik at den blåser oppover så den lager godt med krusninger i overflaten...
Hvis du styrer utblåsingen oppover og stålen bryter vannoverflaten av en eller annen grunn, risikerer du at vannspruten står i beste fall i dekkglass/ lystoppen eller verste fall ut av akvariet.

Jeg plasser bestandig utblåsinga horisontalt etter noen ubehagelige overrasker pga endringer i vannstanden i akvariene.
hehe. slik jeg har plassert den nå så lager den godt med brytninger i vannoverflaten, men den står ikkje så høyt at den lager sprut opp over... så det ser ut som det ska gå helt fint... den lager litt mer krusninger nå enn hva den gjorde da den sto horisontalt. så jeg tror jeg har den slik som nå og ser hvordan det blir.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap