Problemer med støy fra filter

Har ett swordfish filter fra aquality som bråker noe sinsykt bare etter noen få dager etter rensing, er heller ikke mye " dritt" i filteret når jeg demonterer det. Har også luftet det ved å bevege de i alle retninger under vann. Har allerede fått byttet i ett nytt filter en gang på grunn av samme feil, men gikk ikke mer enn en uke ca før det kom lyd i det nye også.
Er ikke typen som liker å klage på ting, så jeg lurer på om noen har hatt noen like erfaringer med denne type pumpe? noen triks?
Har nå kjøpt nytt fluval 4+ filter nå. det er helt støyfritt i forhold. Men synes det er dumt å kaste den andre pumpen viss det er mulighet for å reparere/forbedre den
Sandsnegler i filteret kan bråke veldig mye, eller andre ting som ikke skal være der. De dårligste pumpene bruker jeg som backup. Plutselig har man et brukt nytt eller et nytt ubrukt kar det ikke fulgte med pumpe eller du får behov å sette opp en balje til karantene/sykdom o.l.
filteret her fulstendig reint, lager lyd alikevel. har hatt ute impelleren og akslingen og sjekket denne for skade, ureinheter. impelleren er har en magnetaksling så huset til " elmotoren / viklingere " er tett. så ingen snegler kan komme seg inn der.
Men lurte bare på om noen har hatt lignende problemer med enne pumpetypen og om eventuelt noen har klart å gjøre noen modifikasjoner for å bli kvitt lyden?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap