Utvendig pumpe. tre valg

Eheim 2322 kontra eheim 2222 kontra eheim 2224. Akvariet mitt er 80 liter.

Her trenger jeg hjelp! Idag går en fluval 2+ og jeg føler det blir for lite.
til 80 liter er alle gode nok Kjøp den med mest filtervolum om du har råd.


-Tim
så eheim sin 2224 vil ikke bli for stor og kraftig altså? kan ikke ha for mye strøm i akvariet.
Alle Eheim Pro1/2/3 filtrene har justerbar gjennomstrømning.

Hva med å heller gå for den nye 2071? Den har 3 liter filtermateriale pluss prefilter som er på toppen for lettere rutinemessig rengjøring. Koster ca 1300 ,- fra Aquaristikshop.


-Tim
har ikke lyst til å bestille fra utlandet. rett og slett.
blir nok å bestille eheim 2224 fra http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=42&produktid=1827&Navn=02.%20Eheim%20Pro%203&HKatID=24.

der følger alt av materiell med også.
Filtermateriale følger med fra Aquaristikshop også. Har handlet en del derfra og aldri problemer.

Den store fordelen med Pro3 serien er at prefilter ligger helt øverst så du slipper ta utav alle kurvene for å rengjøre det. Mye enklere og mindre søl.

Rent teknisk er 2224 også utmerket.


-Tim
tusen takk for tips og råd Tim. men det falt på 2224. så da er den på vei i posten.

ha en videre fin dag da=)
Du vil bli godt fornøyd med 2224 tenker jeg. God kvalitet som varer lenge.


-Tim
Ser jo nå at tetratec har rimligere filter. f.eks tetra ex 700.

"Filteret pumper 700 L/T og har et filtervolum på 6,6 liter."
Hører jo det at eheim er best, men er det virkelig så mye bedre enn tetra og jbl og andre merker? prisen er jo en del stivere i forhold til L/T og filtervolum.

Greit å vite til neste gang liksom..
l/t er ikke så nøye bare det er nok. Det er det som regel.

Tingen med Eheim er at de varer lenge, og det er som regel lite feil på de. Tenker da spesielt på lekasje. Det skjer, men har inntrykk av at det er veldig skjelden.


-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap