Defekt lys rio 125

Lysene i mitt Juwel Rio 125 vil ikke lenger slå seg på, lystoffrørene fungere da jeg har prøvd de ett annet sted.

Den siste tiden de fungerte tok det lenger og lenger tid fra jeg skrudde på bryteren til lysene tente. Nå blir det aldri lys.

Hva skal jeg gjøre? Må jeg kjøpe nytt armatur eller er det noe annet som kan være galt?

Det er T5 lys
Sjekk to ting her: er bryteren i orden? du hører at det klikker i starteren om den fungerer. klikker ikke starteren så må du bytte denne som sikkert er gåen
Om det er et nyere Rio 125 så er det ikke noen starter som kan byttes, men automatisk. Om det er under 2 år siden du kjøpte karet skal det gå på garantien om du ikke selv har ødelagt det, så har du kvitteringen kan du jo ta med det hele til butikken og klage..?
PerK
Lysene i mitt Juwel Rio 125 vil ikke lenger slå seg på, lystoffrørene fungere da jeg har prøvd de ett annet sted. Den siste tiden de fungerte tok det lenger og lenger tid fra jeg skrudde på bryteren til lysene tente. Nå blir det aldri lys. Hva skal jeg gjøre? Må jeg kjøpe nytt armatur eller er det noe annet som kan være galt? Det er T5 lys



Bytter du tenneren regner jeg med at du får lys igjen. Det er den runde "dingsen" som tenner lysene. Dytt den inn og vri til venstre tror jeg det er så får du byttet den. Pass på at du får byttet til samme watt/amp type
Det er ca 2 år siden jeg kjøpte det, og vil tro det er automatisk tenning på dette.
Butikken jeg kjøpte det i er nedlagt, så da spørs det om jeg ikke må kjøpe ett nytt armatur.
Ser webzoo.no har slikt Juwel armatur til under 1000,-
De har også Arcadia I-Bar som etter jeg har skjønt passer rett på karet mitt. Link: http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=216&produktid=1829&Navn=03.%20Juwel%20T5%20High%20Light&HKatID=21

Hva er best, Juwel eller Arcadia? Om jeg går for Arcadia må jeg vel også ha nye lystoffrør.
Plussmedlem
PerK
Hva er best, Juwel eller Arcadia? Om jeg går for Arcadia må jeg vel også ha nye lystoffrør.

Jeg skiftet til I-bar da jeg måtte skifte på en Trigon 350.
Arcadia sin virker mye mere solid. Ikke så "plastikkaktig" som Juwel.
I tillegg så er jo utvalget T5-rør et hav mye bedre enn Juwel sine alternativer.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap