Nytt akvarium

Inaktiv bruker
Har fått tilbud om å kjøpe et 225 liters akvarium med buet front, det som mangler er kun varmepumpe og topp(lys, glassplate) er det noe å satse på?
spørs hva du må gi for det hva slags kar det er og om det er mulig å få tak i lystopp som passer da... hvis du skal feks bygge inn er det jo ikke så nøye for du kann jo alltids lage egen topp..
Inaktiv bruker
har bfått tilbud om å gi 1000 kroner for det, glemte å si at det er et akvariemøbel.
Jeg syntes 1000 kroner for et akvarie med møbel på 225 liter høres rimelig ut, men jeg ville sjekket om det lot seg gjøre å skaffe topp. Varmekolbe er ikke umulig å skaffe.

Kan sammenlikne med et 60liters jeg kjøpte nytt, 300 for kar, 500 for bord, 400 for lys og 300 for filter. (Prisene er ca) og det ble totalt ca 1500.
For mitt brukte akvarie på 140 liter med bord, lystopp og alt av utstyr betalte jeg 2000.
Inaktiv bruker
ville det gått ann å få skjært til en glass topp, eventuelt hvor mye ville det koste? og hvor kan jeg få tak i lysarmatur til å ha oppå glasset?
fluefiskern
Har fått tilbud om å kjøpe et 225 liters akvarium med buet front, det som mangler er kun varmepumpe og topp(lys, glassplate) er det noe å satse på?


Varmepumpe eller kolbe?
Om det følger med filterpumpe så er dette billig, glass får du hos glassmester'n til en billig penge om du sier du skal 3. sorterig.
Litt handyman og du eller noen du kjenner lager også topp med lys for en billig penge

Mvh Per
Angående lystopp ville jeg spurt selger om merke, hvis han ikke vet kan du ta en tur i dyrebutikken og se om det finnes et likt kar (noter gjerne målene). Det som er så vrient med buede kar er at det ikke er alle lystopper som passer, noen har større bue, andre mindre osv.

Du kan jo også spørre dyrebutikken om å få kjøpe en lystopp og se om det passer, og hvis ikke hadde du fått det byttet eller pengene tilbake? Men det blir litt vrient hvis du ikke kjøper karet på forhånd.
Inaktiv bruker
Hei Per!
Jeg mente selvfølgelig kolbe, ble en skriveleif i tastinga. ville du kjøpt dette karet? er ingen riper mente han jeg har fått tildbudet av, karet er vel 6-7 år men er helt tett.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap