Heldekkende lystopp

Begynner å få litt problemer med lystoppen min som står oppå ett 540liters kar, lystoppen begynner å gå litt på åra ser det ut som så det er jo ikke noe inni der som er vanntett så nå virker ikke to av de fire armaturene som er i toppen pgs kondens selv om ene lokket står oppe.... det jeg lurer på er om det er andre der ute som har noe av samme toppen som har byttet innmat i disse eller om noen vet om det går, for hele toppen er vell i aluminium tror jeg og det ser ut som det meste er naglet fast så jeg vet ikke helt hvordan det skal gå å bytte innmat og er litt kjedelig og ta fra verandre lystoppen viss jeg ikke får satt den sammen igjen.. Det er luke både forran og bak på denne, det er 4 stk 120cm lys rør inni der og toppen er 150cm lang så de er plassert 2 stk mot venstre korside og 2 stk mot høyre kort side for å gi lys over hele.... håper det går greit å forstå hva jeg mener her

legger ved ett bilde av toppen så det kanskje går ann å se om det er en slik noen andre har eller om noen har noen tips.
jeg må jo da bytte innmat i toppen min så det jeg lurer på er hva jeg skal sette inn i toppen, toppen min er jo 150cm lang og lysrøra som er i toppen fra før er 4x 120cm.. spørsmålet da er om jeg skal fortsette med 4x 120cm T5 eller om jeg skal sette inn 4x 150cm T5 istede?? noen som kan komme med noen råd her, kan dette bli for mye/lite lys???
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap