Tips til filter til 22 liters rekekar?

Har akkurat kjøpt meg et nytt kar på 22 liter som jeg tenkte å ha reker i. Fulgte ikke med noe tilbehør, så dette må jeg kjøpe utenom.

Er det noen som har tips til filter til dette karet?

Har sett litt på disse elite stingray filtrene. Er disse noe tess? Hvordan funker de i rekekar?

Tips til varmekolber mottas også. Er på utkikk etter en som ikke er så stor/lang.
Moddet Fluval 1+ er fint.

Stingray har veldig lite filtermateriell.......


-Tim
Tim
Moddet Fluval 1+ er fint. Stingray har veldig lite filtermateriell....... -Tim


OK.

Ja, jeg googlet bilder av disse stingray filtrene, og det så litt lite ut ja. Men de har litt ny og annerledes fassong, så tenkte de hadde vært artige å testet. Men spørs om jeg ikke dropper det da...
Har du vurdert en luftdrevet skumfilterpatron-løsning?
Disse er både rekesikre og gir god biologisk filtrering.

Av korte varmekolber finnes det noe fra feks. Elite og Aquatic Nature. AN har fast temp på 25 grader, mens Elite har termostat men ikke temperaturskala så du må stille termostat i blinde.
Jeg har flere av de stingray filtrene og jeg syns de er helt topp. Har byttet ut all innmaten med blåsvamp i stedet for disse patronene du må holde på å skifte ut. Har både fluval 1 og stingray 10 i rekekar og begge fungerer utmerket. Det er mer filtermedie i stingrayen når du bytter ut patronene enn i fluvalen. Dessuten kan du justere hvor du vil ha utblåset på stingrayen og det er kjekt. Jeg er veldig fornøyd med de. )
Hvordan klarer du å få mer filtermateriale i en modden stingray enn en moddet fluval???? Blåsvampen jeg har i min fluval1 er jo nesten like stor som hele stingray filteret.

Dersom du snakker om umoddet fluval så er jeg med. Originalløsningen er jo håpløs.



-Tim


Jeg bruker Fluval 1+ moddet med grov blåsvamp i mitt rekekar og det fungerer perfekt, det har VELDIG mye større filterkapasistet enn Stingrayfilteret noensinne kan få (har et Stingrayfilter liggende også - POS!)
Hva med dette filteret de selger hos akvariereker.no? http://www.akvariereker.no/ds_product_info.php/cPath/27/products_id/137

Dette så jo ganske genialt ut. Men litt skeptisk på kvaliteten på Aquael... Hatt et innvendig filter av det merket tidligere. Funket bra, men var ikke helt driftsikkert...
Ikke noe grunn til å lure på kvaliteten på AquaEL - den er dårlig
Kjenner ikke Aquael, men Fluval og Eheim er generelt sett bombesikkert.


-Tim
Hvis dere klipper til blåsvamp og erstatter patronene og de filtrene som er med en stingray 10 så blir det mye mer filter enn i en fluval. Man får faktisk plass til ganske store biter inni stingrayen og mye større biter filter der det er filter fra før. I fluval 1 en det jo knapt plass til filter. Det er snakk om nr 10 her og ikke nr 5 for den er mye mindre.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap