AquaBox 5,5L- Varmekolbe

Hvor høy er en AquaBox på 5,5L?
Jeg er ikke hjemme og skal kjøpe en varmekolbe til Aquaboxen og finner ingen plass hvor det står målene på den. Så hvor langt er det fra starten på glasset til toppen?

Evnt. noen som vet om varmekolber som passer til AquaBoxen min?
Se her :)

Målene:

12x19x28 cm

Den korteste varmekolben jeg kommer på i farten er denne. 21,5 cm. Siden du kan sette den på skrå, og den bare er 21,5 cm, tror jeg at denne ikke vil bli for stor, men garanterer det ikke. De to jeg har av denne typen kan heller ikke senkes helt ned i vann, de øverste centimeterne må være over vann, noe som gjør at enda færre cm må passe under vannet.

Sikker på at du må ha varmekolbe forresten?
Åja. Jeg tenkte på den der, men husket ikke hvor jeg får tak i den

Ulempen med den varmekolben der er at den ikke har termostat. Kjenner at det hadde tatt en del tid før jeg hadde stolt på en sånn liten dings uten muligheter for å justere temperaturen
Dersom det blir for varmt er det bare å koble den til en timer. Det bør gi ganske jevn temperatur hvis man er nøye.
Aquatic Nature EasyHeat 25watt er 15 cm og har fast termostat på 25 grader. Jeg tror den vil passe best plassmessig.
Jeg bruker den og Elites 25watt som er ca 20cm. Elite har justerbar termostat, men ikke temp skala så du må teste deg frem til rett temp.
Jeg bruker også Newattino 10watt med en god gammeldag timer av typen der du trykker inn knaster for hvert tiende minutt i døgnet og så skrur jeg det av og på hvert kvarter på natta og hver halvtime på dagen etter at lyset har varmet opp karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap