Lysrør i plantekar

Hei!
Vi har et Juwel Rekord 160 liter som vi skal ha nye lysrør i. 2 X 30W er det som passer inn i armaturen. Vi har hatt masse blågrønnalger i sommer, men de er nå borte, heldigvis. Oppi karet er det Platy sunrise, SAE og Ancistruser. Som steiner har vi engelsk sjøgrus 1-2 mm. Plantene oppi vokser omtrent ikke, men det er i alle fall ingen alger lenger å se Så når alt kommer til alt: Vi ønsker 2 lysrør som får plantene til å vokse masse, men som får algene til å holde seg langt borte. Også må det se pent ut da og fiskene må få flotte farger (planen nå er at det skal være et levendeføderkar)! Mange kriterier, men jeg er sikker på at noen av dere "der ute" har gode råd å komme med!!!
Ann-Cecilie
*bumper denne*... :))


Anbefaler Hagens Life Glo rør, noe dyrere enn andre merker, men verd det! Skikkelig bra plantelys (her vokser plantene som pest, men har aldri vært plaget av alger), og lyset gir ett fint naturlig lys i motsetning til mange andre lysrør. Vi bruker disse lysrørene i alle våre kar.
Tusen takk for kjapt svar!!! 2 Life-gro rør, eller 1 life-glo og et annet? Og foressten: Grattis med Fluval Edge-kar, det er så stilig!!! Går det an å spørre hvor mye du betalte for det?
Ann-Cecilie
Tusen takk for kjapt svar!!! 2 Life-gro rør, eller 1 life-glo og et annet? Og foressten: Grattis med Fluval Edge-kar, det er så stilig!!! Går det an å spørre hvor mye du betalte for det?


Vi har 2x Life Glo i vår 240 liter og det fungerer veldig bra så jeg vil anbefale deg 2 stykker. Takk takk, er veldig fornøyd med det karet Vi kjøpte vårt på Dyrego til 1399,-. Dahls Dyrerike i Moss tar en 100-lapp mindre. Sistnevnte stedet er det billigste jeg har sett det karet til.
Takk for kjapt svar nok en gang Da blir det nok å gå for den løsningen. Har vært inne på Hagens hjemmesider og lest nå, virker veldig bra! Men er det flere som har meninger så er det bare til å kjøre på, det blir ikke handling før i morgen uansett )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap