Jbl profi 500 problem

Har en JBL cristal profi 500 pumpe som ble renset igår kveld.
Når vi skulle starte den igjen, ville den ikke starte å pumpe i det hele tatt.
Har nå holdt på i over 1 time, og får ikke denne greia til å pumpe vannet.
Noen som har bruksansvisning eller en ide om hvordan vi skal få startet den opp igjen? Har prøvd å sette den i forskjellige vinkler, men til ingen nytte.
Hvis den har stått stille siden i går kveld, har du krise på gang i akvariet. Stor sannsynlighet for at mye av filterbakteriene er døde. Men er du heldig har noen overlevd, så du slipper langvarig nitritt i karet.
Når du hadde renset pumpen, fyllte du den helt opp med vann før du forsøkte å starte den? Står det vann i slangene, eller er de tomme? Hvis begge deler eller en av delene er tomme, få akvarievann i og forsøk igjen.
Fyllte opp både pumpen og slangene med vann, men den vil fortsatt ikke starte... Hvis jeg fyller på mer vann i pumpen vil det renne over når jeg setter på lokket. Noen andre tips?

Ser ut som pumpen prøver å få presset vannet fra "ut" slangen oppover, men kommer ikke særlig høyt, og hvis jeg fyller mer vann i slangen, blir det igjen en stor luftboble akkurat ved akvariekanten. Vil på en måte akkurat ikke renne over. Har som sakt prøvd å sette pumpen i alle mulige vinkler, og løftet den høyere opp, uten resultat.
Du åpner pumpen, og tømmer ut alt vann fra bøtte og slanger, kobler alt isammen igjen og suger hardt på slangen til utblåset til du hører at vannet fosser inn i bøtta. Utblåset kobles på igjen og henges over kanten og støpselet settes i.

Hvis du følger disse enkle instruksene starter pumpa uten problem hver gang.
Supert!
Da funket det!
Tusen takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap