Sette opp eheim pumpe etter lang pause

Har en eheim proffesional II 2028 som jeg skal sette opp igjen etter over ett års pause. Den har stått i en kald bod. Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg skal sette den igang igjen? Skal kjøpe nytt substratpro og hvit filtermatte. Ser også at det har kommet en sprekk i bunnen av pumpa, har fylt vann i den og det lekker ikke vann gjennom sprekken. Kan dette fikses med silikon eller må jeg kjøpe ny pumpe?
Filter
hei du trenger ikke kjøpe nytt filter,legg silikon over sprekken,sjekk pakningene smør eheim fett på dei,eventuelt eheim vedlikeholdsspray som du bør bruke på o-ringen på selvstarteren på filteret
Pakningen ser bra ut! O ringen? er det den store runde på toppen?
Filter
o-ringen på sevstarteren kommer du lett til på under pumpehuset med eheim spray som har en liten slange som du stikker ned mot o-ringen den sprayen er viktig å ha på o-ringen for den o-ringen kan du ikke få kjøpt ny,selger sprayen på webzoo.
kan verken finne fett eller spray tilsalgs hos webzoo. Får man kjøpt dette på zoo sjapper?
Filter
finner du ikke sprayen hos webzoo eller eheim fett,kan du prøve tropefisk.dei fleste mindre butikker har ikke spray eller eheim fett.
Jeg har sett Eheim vedlikeholdsspray i bare tyske nettbutikker.
Ellers følger det med en pakke Eheim smørefett til pakninger o.l. i alle nyinnkjøpte filtere. Kanskje noen har en ubrukt pakke liggende til deg?
[URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2853&HKatID=]Her[/URL]har du Eheim Vaseline, han har sikkert Vedlikeholdsspray også, vet de bygger opp en ny nettbutikk, derfor ligger ikke alle varer i den gamle.
Prøv å ring, det er det kjappeste.
Er ikkje Eheim vaselinen det samme som vanlig hvit vaselin man får kjøpt på apoteket? Vist det er samme kan man jo like godt kjøpe det.
Woho! Fant den hos tropefisk.no!
Her har du oversikt over reservedeler til Eheim 2028, deler du kan bestille på internett. Det er mulig og få kjøpt alle deler til pumpen.

Har selv benyttet firmaet mye og de skaffer stort sett alt du kan ha behov for.

http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?t=e_2028&userid=CdvbuQdHzTAwA66ZyoKVPfRwfyd7VNceeKy

mvh
HansM
Takker! Bra side det der! legges til favoritter!
Har brukt aquaristicshop mye jeg også, men husk at hvis du bestiller for over 200,- kommer mva og fortollingsgebyr i tillegg, så det blir fort dyrt. =)
Ja, men ikke dyrere enn i Norge. Det blir alltid billigere enn å kjøpe alt i Norge uansett. Jeg har brukt Aquaristikshop minst 40 ganger
Tja, kanskje ikke alltid, men ja stort sett billigere. =)
Det en en selvfølge at du bør tenke deg litt om før du bestiller. Du kjøper ikke kun en liten pakning el.- unngå "småkjøp"... Det er et min. gebyr på ca 16-17 euro for forsendelsen/frakt og man må huske på 25% moms + ca 200 i fortollings avgift.
Men samlet opp - gå sammen flere, da tror jeg ikke de norske prisene kan konkurrere - helt enig med Mona O. Personlig har jeg handlet med de 25-30 ganger og aldri opplevd noe tull. Reklamasjon har jeg hatt en gang og fra den ble varslet til nytt produkt var i postkassa hjemme tok det totalt 4 døgn. Noe jeg desverre ikke har opplevd mange steder i i Norge.

Reservedeler til Eheim pumper tror jeg knapp noen har bedre utvalg.

Prøv, men vær klar over att det kan ta litt lengre første gangen, du blir registert som ny kunde osv. )

Mvh
HansM
Jeg er helt enig med at Aquaristikshop er veldig bra, jeg har bl.a. kjøpt 2180 til 2700,- der. Men holder en knapp på også å holde de norske butikkene i live. Bla.a Webzoo er en bra butikk, lave priser, lynkjapp service og godt utvalg
Tilfeldig bekjentskap
© Kirsti
Reklame for plussmedlemskap