Skifte av lysrør

Jeg skal skifte lysrør for det gamle står bare og blinker. Lurer på om jeg må kjøpe ett sånn dyrt et på dyrebutikken, eller om et vanlig lysrør jeg får kjøpt på Rema holder?
Vis du ikke er så nøye på om det blir fint lys i karret ja da kan du kjøpe på Rema, blir helt feil kelvin på de rørene(fargetempratur på lyset).
Så kjøp på dyrebutikken.
Viss man planlegger lysrør bytte litte grann og kjøper nye før de står og blinker ja da kan man spare endel pengerr på og bestille fra en nettbutikk.
Lysrør er noe man bør bytte lenge før de begynner og blinke, spesielt viss man vil ha god plantevekst, men har man ikke planter ja da kan man kjøre rørene lengre(noe jeg ihvertfall gjør).
Biltema har lysrør egnet for akvariebruk, de kalles dagslys og er på ca 6500 Kelvin, de koster ikke stort heller.
Men - de er ikke i nærheten av f.eks Philips/Osram 965 eller Hagen LifeGloII som er mine favoritter, Biltemarørene som jeg har testet gir et mye svakere og mer gult lys i karet, men de er klart bedre enn vanlige rør beregnet for innebelysning.

Mitt råd er å kjøpe Philips/Osram 965 på f.eks Webzoo, de koster rundt 100 lappen og er blant de beste rørene som finnes.
Kan anbefale deg Life Glo rør, litt dyrere enn andre lysrør, men verd det! Ekstremt bra lys som gjør at plantene trives, og i tillegg er det ett veldig naturlig lys.
Er god erfaring med lifeglo her også
Akuratt nå kjører jeg acardia plant pro og synes ikke disse var noe tess i forhold til lifeglo Har ikke prøvd biltema sitt eller Philips/orsam rørene
Jeg tror jeg satser på Osram 965...godt lysrør, og fin pris på norsk nettbutikk. Det liker jeg
965 rørene gir det fineste lyset(min mening da).
Hvis lysrøret står og blinker, kan det være en god idè å skifte tenner i armaturet samtidig som lysrøret skiftes. Såkalte evighetsvarende tennere fås kjøpt på bl.a. her hos Clas Ohlson.
Tilfeldig bekjentskap
© Astrid Westad
Reklame for plussmedlemskap