Mørkt i lampe til juwel vison 450

Hei Alle

Det har blitt bekk mørkt i lampen på mitt Juwl Vision 450 kar (2xT5)

Har prøvd og bytte lysstoff rør uten hell!!!!!

Noen som har noen gode råd??

Ny koster nok fort vekk 1500.- NOK

Link til lampen det gjelder.
https://www.juwel-aquarium.de/en/high_lite_light_units469.htm?cat=655

Eventuelt er det mulig og åpne denne på noen måte!!

Hei det kan være tenneren som har gått, den sitter på siden på armaturet. Du må skru av en knott så finner du den. bare et forslag!
Hei Kristian

Finnes ikke mulighet til og komme til tenneren inne i "kassen", da lampen er helstøpt

hmm det var jo dumt. jeg har et juwel rio 240 og der kan jeg løsne lysrøret og så skru ut tenner på siden av kassen. men da er vel vision anderledes.
Plussmedlem
hg332
Det har blitt bekk mørkt i lampen på mitt Juwl Vision 450 kar (2xT5)

Hei.
Med T5 så er vel ikke karet så gammelt?
Hvis karet er "yngre" enn 2 år (og du har kvittering) så kan du kreve nytt armatur.


Det er vel en I-bar på det. Og dem går ikke an å åpne uten at man porer ut popnaglene.

Men siden det er t5, så er det vel så nytt at enten garantien er gyldig. Altermativt reklamasjonsretten (forbrukerkjøpsloven paragraf 27)

Av ren nyskjerrighet, så lurer jeg på hvilken farge det runde klistermerke under armaturen har. (Har samme problem met mitt, bare det at mitt er t8)


Hei Hakke

Den klistrelappen er rød? garanti er det nok kanskje men kjøpte det brukt og da er jeg redd jeg sliter (uten kvittering)
Loomis

Redd jeg sliter der, siden jeg ikke har kvittering (kjøpt brukt)
Plussmedlem
Hvis du til slutt må kjøpe nytt så anbefaler jeg deg å kikke på [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=216&produktid=1834&Navn=03. Juwel T5 High Light&HKatID=21]Arcadia[/URL].
Da slipper du Juwels monopol på lysrør ettersom Juwel-T5 har spesielle lengder.
hg332
Hei Hakke Den klistrelappen er rød? garanti er det nok kanskje men kjøpte det brukt og da er jeg redd jeg sliter (uten kvittering) :-(


Hadde en mistanke om at den var rød. Den merkelappen er en fargekode for den ene produsenten, som produserer armatur på lisens for juwel. Merke mitt er også rødt. Og jeg har skjønt at det har vert en del feil fra den produsenten.

Siden du ikke har kviteringen, så bør du heller kikke på arcadia sin I-bar som Loomis foreslår. Den passer til juwel kar. Orginal lokket skal vist passe og. Vurderte den før jeg fant igjen kvitteringen min.

Men det er feil at juwel har monopol på lysrørene sine. Nå produserer arcadia t5-rør på 1200mm og. produktkoden er FPPJ54L.


Takker Loomis

Er nok dette som er enden på flisa. Men skal kikke godt på ditt foreslåtte alternativ
Hakke

Er nok redd for at det du her skriver er sant, har holdt på og kikket rundt på nett samt tatt noen tlf og det ender nok med at den må byttes ut skal vurdere forslaget til loomis, så jeg kommer nok til og ta en ringe runde i morgen og se om det er noen som har noe og gåpå på pris....
Plussmedlem
Hakke
Men det er feil at juwel har monopol på lysrørene sine. Nå produserer arcadia t5-rør på 1200mm og. produktkoden er FPPJ54L.

En interessant opplysning for mange med Juwel.
Det måtte jo komme før eller siden. Arcadia har sikkert lyst til å tjene på Juwel sine kunder

The popular T5 Plant Pro fluorescent aquarioum lamp is now also available in six new lamp lengths to suit the latest Juwel® T5 aquariums.
Plussmedlem
hg332
Takker Loomis Er nok dette som er enden på flisa. Men skal kikke godt på ditt foreslåtte alternativ :-)

Jeg har kjøpt begge da jeg skulle erstatte armatur som var kaputt. Både Arcadia og Juwel High-Lite. Arcadia til meg selv og Juwel til broder'n.
Hans røk kort tid etter mitt, men Webzoo hadde ikke flere I-bar igjen i rett størrelse, og leveringstiden ble (den gangen) for lang.
Ikke for at tyngde er et bevis på kvalitet, men det føles som om I-bar er mere solid bygget.
Hei Loomis og Hakke

Takk for gode inspill, har i dag snakket med Tor som driver http://www.zoomarkedet.no/ i Krogstadelva. Han har ordnet ny lampe til meg (orginal) på garanti

Det er service

Ha en flott uke.

Plussmedlem
hg332
Det er service :-)

Fabelaktig

En god uke til deg også. Den har tydeligvis allerede startet godt for deg
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap