Støy fra luftpumpe

Hei, jeg har kjøpt en Tetratec luftpumpe som ble markedsført som "nesten lydløs". Det stemte dårlig (uansett plassering osv). Er alle luftpumper like støyende, eller kan noen anbefale en mer stillegående modell?
Jeg har jobbet meg gjennom en hel del merker når det kommer til luftpumper i årenes løp. Og jeg hater luftpumper som durer!
Eheims luftpumper er veldig stillegående det første året eller så. Men med tiden begynner de av en eller annen grunn å dure. Jeg antar det er pga gummien i membranen inni pumpen blir "sliten", dvs litt morken eller tørr.
Uansett, Eheim er kjempebra ganske lenge, men de begynner etterhvert de også å dure.

Så har vi Schego luftpumper. Jeg har 4-5 stk eller noe av denne, og det er etter mitt syn helt klart vinneren! Endelig en produsent som faktisk lager stillegående luftpumper! Selv om pumpene er brukt flittig temmelig lenge, er de fremdeles stille.
Jeg har to Schego, en Prima 100 og en M2K3, synes disse bråker mye også. Tror jeg ville gått for Eheim sine.
Vis du legger scego sine oppå noe stoff eller noe blir den nesten helt lydløs
Takk for svar
Tror jeg går for Schego siden to av tre anbefaler dem! Billige er de også.
sett luftpumpa på en svamp

kjøp europris svamper foreks, koster deg 10 spenn.

sett pumpa oppå.. nå hører du den ikke lenger
Svamp
Takk til alle for for forslag. Prøvde med svamp. Det hjalp litt, men fortsatt plagsom lyd synes jeg.
Er det snakk om during som kommer fra pumpa som overføres til gulvet, eller at pumpa bråker i seg selv? Om det er det første så funker det bra å sette ett håndkle, bobleplast eller lignende under
Det er dessverre snakk om støy fra selve pumpa. Vanskeligere å gjøre noe med.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap