Hvilke lysrør bør jeg velge??

Jeg skal bytte lysrør i mitt akvarium 120 l, jeg vil ha noen som fremmer fargene på fiskene og som ikke gjør at plantene vokser fortere. Noe som motvirker alger hadde vært fint. Jeg har 2 lysrør. Noen som har forslag, anbefalninger? Blir glad for alle tilbakemeldinger, er ganske ny i gamet!
Lysrør
da ville jeg gått for aquastar lysrør
Lysrør merket 965 er ypperlige rør.
Lysrør
Hei,de beste rørene jeg har funnet i kombinasjon etter 30 år med akvarium er gro lux bak og aquastar foran,har virket veldig bra i alle karene mine,vann bytte og stell forøvrig har jo også stor betydning for hvordan resultatet blir,plante valg er også veldig viktig ,tenker på lys kravet til de forskjellige arter.ha en spennende hobby fremover ;8)
Tusen takk for svar! Noen som også vet hvor det er billigest å kjøpe lysrør? Nettsider?
Billigste lysrør
det er vel de rørene man kjøper i vanlig butikk,. ikke på dyrebutikk type 965

vet ikke om de er varmhvite eller vanlig lys , siden jeg alltid kjøper grolux/aquastar
965 er det nærmeste dagslys"farge"man kommer, 90%RA(dagslys)og 6500 kelvin, det er det tallene står for.
Nei det er skjelden du ser slike rør på "REMA", må nok på en dyrebutikk med respekt for seg selv, eller en lampe butikk.
De vanlige rørene på dagligvare butikken har altfor lavt "RA"(dagslys)og altfor lav kelvin.
Tilfeldig bekjentskap
© Trygve Buanes
Reklame for plussmedlemskap