Lysrør - er de virkelig så dyre?

Fikk litt av et sjokk da jeg besøkte akvariebutikken min i går. Utrolig nok har selvfølgelig begge lysrøra mine røket(forskjellige tider, så er vel ikke starteren?). Fikk vite at de to forskjellige lysrøra kosta 300kr. og 350kr. hver. 650 kr. for et par lysrør?

Her må det da finnes noe billigere et sted. Har veldig liten erfaring med nettkjøp. Akvariet er et Juwel 240l. Lysrøra er på 1047mm. og er 38w.

Inntekta er også begrensa da jeg fortsatt går på skole, så hadde vært kjekt om noen kunne guide meg til det rette nettstedet!

Venter spent på svar!
Mvh. Espen
Jeg er litt usikker, men har ikke Juwel laget seg en egen standard mht lengde på lysrørene som passer i deres akvarie-armaturer? Det er mulig ditt kar er fra tiden før de begynte med det, men det er uansett er skikkelig sleipt triks. Det tvinger folk som har kjøpt et Juwel akvarium å alltid kjøpe lysrør fra Juwel også... = mersalg for dem.

Du kan kikke litt i lysrørs-utvalget til Aquamanias, til og begynne med? Rimelig butikk på alle områder
Dette røret fra Arcadia er planterør, og har et rosa-aktig lys. Passer best bakerst, mens man har et dagslys-rør foran i armaturet.

Hvis du har blå fisk, anbefaler jeg at du koster på deg at et av de to rørene du trenger blir et Hagen Life-glo lysrør. Det finnes i 38/40 w men det ligger bare ikke ute i nettbutikken til Aquamanias. Dette røret har en fantastisk virkning når det kommer til det visuelle på blå fisk! De får en farge man ikke trodde var mulig. Mine blå guppy ble helt utrolig flotte.
Hvis du har biltema i nærheten har de billige og gode rør...alternativt kan du jo sjekke feks webzoo og handle på nett, MYE å spare på diverse varer, handler nesten alt jeg skal ha på nett, aldri hatt problemer med det. Men rett som du sier helt sprø priser på dyrebutikkene rundt omkring.
Plussmedlem
38 W?
Med lengden 1047 mm?
Juwel T5 på 1047 mm er vel 54 W?

Arcadia selger "Juwel-lengder" nå.

mona o
Jeg er litt usikker, men har ikke Juwel laget seg en egen standard mht lengde på lysrørene som passer i deres akvarie-armaturer? Det er mulig ditt kar er fra tiden før de begynte med det, men det er uansett er skikkelig sleipt triks. Det tvinger folk som har kjøpt et Juwel akvarium å alltid kjøpe lysrør fra Juwel også... = mersalg for dem. Du kan kikke litt i [URLBLOCK1], til og begynne med? Rimelig butikk på alle områder :-) [URLBLOCK2] er planterør, og har et rosa-aktig lys. Passer best bakerst, mens man har et dagslys-rør foran i armaturet. Hvis du har blå fisk, anbefaler jeg at du koster på deg at et av de to rørene du trenger blir et [URLBLOCK3]. Det finnes i 38/40 w men det ligger bare ikke ute i nettbutikken til Aquamanias. Dette røret har en fantastisk virkning når det kommer til det visuelle på blå fisk! De får en farge man ikke trodde var mulig. Mine blå guppy ble helt utrolig flotte.


Takker for svar Tror nok jeg bestiller herifra, ja Det du sier med lysrøra er sant. Tror vel ikke det er noen andre bedrifter som har de samme målene som vil passe i et akvarium. Dem kan jo ta den prisen dem vil, både bedrift og akvariebutikk !

Takk for svar! Nå har det vært mørkt i akvariet i nesten 2 dager, så nå er det på tide med lys, ja. =D
roly
Hvis du har biltema i nærheten har de billige og gode rør...alternativt kan du jo sjekke feks webzoo og handle på nett, MYE å spare på diverse varer, handler nesten alt jeg skal ha på nett, aldri hatt problemer med det. Men rett som du sier helt sprø priser på dyrebutikkene rundt omkring.

Kunne ikke vært mer enig, roly ! :P
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap