Trenger hjelp med målene på juwel filter

Hei
Jeg har tenkt å bestille meg et nytt rekekar, et Juwel rekord 60. og i den anledning så skal jeg også ha en bakgrunn. hadde først planer om å kjøpe juwel rock, men etter å ha fått mail ifra nettbutikken om at den flasser. og søkt rundt her om at flere har samme problem, så har jeg bestemt meg for en back to nature slimline bakgrunn.
og i den anledning trenger jeg litt hjelp... Rekord 60 har som kjent målene 61x31x42, mens bnt slimline har målene 50x45. Det jeg lurer på er hvor stor er filterboksen i juwel akvariene? altså hvor stor plass av bakveggen tar de?
er den 10cm bred så bakgrunnen passer akkurat, eller må jeg kjøpe noe å skjøte med?
Flott om noen tok seg tid til å måle ut dette for meg
Plussmedlem
Hvis du vil unngå at reker forsvinner inn i filteret så bør du bytte ut Juwel-filteret med noe annet.
(Søk på rekesikkert filter på AF så finner du sikkert flere forslag.)
Anbefaler derfor at du fjerner Juwel-filteret og dekker hele bakveggen med BTN med en gang.

Jeg har selv BTN Slimline i en Juwel 60 liter. Den dekker hele bakveggen. Det blir såpass mye til overs etter kapp når du kjøper den største BTN-plata.
Loomis
Jeg har selv [URLBLOCK1]i en Juwel 60 liter. Den dekker hele bakveggen. Det blir såpass mye til overs etter kapp når du kjøper den største BTN-plata.


Så hvis jeg kjøper den på 50x55, så passer den? jeg må da skjære av det som er for mye i høyden og skjøte det på i bredden?

Tar filteret rekene altså? det var synd... synes sånne filtere er så greie å rengjøre, bare å dra ut filter bitene. man slipper da å dra ut å "demontere" filteret for å få tak i filter bitene. Funker ikke om jeg fester en strømpe foran innsuget?
Får søke å se åssen filter andre har
Plussmedlem
Ja, du skjærer av på høyden. Du trenger ikke mere enn 30 cm høyde.
Rekord 60 er ikke høyere enn 30 cm.
Målene du oppgir er inkludert lystoppen.
BTN'en på 50x45 cm burde holde den også, teoretisk, men jeg kjøpte den på 50x55 cm.

Ettersom Juwelboksen har innsug både oppe og nede så kan det kanskje være vanskelig med strømpe.
Også vanskelig å tre noe rundt den fordi den er silikonert fast i glasset.
Nå vet ikke jeg åssen boksen ser ut, men må vell være mulighet for å klippe til strømper til innsugene og feste de på innsiden av boksen.... Hadde håpet at dette filteret fungerte, har ikke så veldig lyst til å bruke masse penger på et nytt filter. kommer til å gå med nok på innredningen av karethehe
Plussmedlem
Øverst er det nok enkelt å ordne et eller annet.
Det er verre å gjøre noe innvendig nederst. Du kommer ikke til for å få festet noe.
Dessuten så bør ekstra filter (som en strømpe blir) være på utsiden ettersom den kommer til å gå fort tett.
Her er [URL=http://www.juwel-aquarium.de/data/Pdf/Filter%20GBW%20NEU/Filter_System_Bioflow_Super(1).pdf]en link [/URL]til filteret som følger med Rekord-karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap