Støydempende silikon?

Vi har et Juwel Rekord 600, 63l. Jeg legger merke til at toppen forskyver seg, og avhengig av hvordan den ligger, støyer den noe mer. Rett og slett vibrasjon. Har noen prøvd å legge akvariesilikon på toppen av akvariet (på glasskanten) for å få plasttoppen til å ligge i ro? Er det noen grunn til ikke å gjøre det?
Nja, jeg ville ikke brukt silikon. Men kanskje remser med noe annet som kan ta av for vibrasjonene?
Jeg har bare hatt et Juwel akvarium, men utifra erfaringen jeg hadde med det, så var det varmekolben som ble stående og dirre og lage lyd. Trykket litt på den og flyttet den en cm, så sluttet det. Sikker på at det ikke er pumpen din som er borti noe?
Stilig at du svarer, Mona - jeg la akkurat inn et innlegg kopiert fra et annet forum her, fordi jeg så at du var aktiv

Men nei, det er nok ikke varmekolben. Når jeg løfter av lokket, blir pumpa nærmest stille. Og det endrer ingenting å røre på varmekolben. Så det er nok vibrasjon. Hvorfor ville du ikke lagt silikon på toppen?
Silikon er ikke bare enkelt å fjerne om en skulle ombestemme seg. Å få det jevnt er heller ikke lett. Jeg villle gått for ei tynn isoleringslist i gummi.
Ja, det hadde jeg ikke tenkt på, Pål. Isoleringslista skal jo ikke være i vannet, så jeg trenger ikke tenke på noe spesielt i forhold til den?
Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg
Reklame for plussmedlemskap