Sumpfilter

Noen som kan gi meg en innføring i hvordan jeg skal bygge opp sumpfilteret? har googlet, søkt på forumet her og andre steder, men finner ingen "guide" til hvordan det gjøres..

Har et 325 liter med scalarer som jeg tenkte jeg skulle ha sump på.. til sumpen har jeg fikset det gamle 54 liters akvariet mitt.
Jeg fant en drøss med info på første Google søk Men søker du på norsk, kanskje?

Her er for eksempel [URL=http://video.google.com/videosearch?q=how+to+build+a+sump+freshwater+aquarium&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=kdlVS7afHI3J-QbQ2eDnCA&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CA4QqwQwAA#]video-treff[/URL] på søkefrasen "how to build s sump for freshwater aquarium". Her er "hvordan bygge en sump" med bilde-illustrasjoner på en side. For saltvann ser det ut til, men forskjellen ligger bare i filtermaterialet og hvordan det fylles.

Her er en til jeg fant på Cichlid Mania Forum: Freshwater Aquarium Sump
Hva er egentlig sumpfilter? Jeg skjønte ingenting utifra filmene og det :P
takk takk ser at det er en enkel stavefeil som har holdt meg unna de sidene der, mener bestemt at det staves "swamp" på engelsk:P
Biotopen sump skrives "swamp" på engelsk.

Oppsamlingsbeholderen sump skrives "sump" på engelsk.

Enkelt som nugatti.
Sterud
takk takk:) ser at det er en enkel stavefeil som har holdt meg unna de sidene der, mener bestemt at det staves "swamp" på engelsk:P


Hehe En ørliten forskjell der "Swamp" er et stykke natur, en myr eller et større sumpområde. Som Everglades i Florida.

"Sump" som i stort utvendig DIY akvariefilter er rett og slett "sump" på engelsk også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap