Plassering av pumpe/filter?

Har en am-top1000 pumpe i karet, og det er rikelig trøkk iden. Har et par litt høyreiste planter som ser ut som de står i storm
Tilter jeg pumpa slik at utblåset kommer nærmere fronten på karet står plantene ganske fint, men da blir jo pumpa rimelig SYNLIG, og det er ikke ønskelig. Jeg ønsker jo ha fine planter som står rett, i tillegg til grei sirkulasjon i karet.

Og i tillegg så er utblåset på pumpa ganske langt nede på filtret, så jeg plages med å få god overflate sirkulasjon når pumpa er tiltet fra loddrett posisjon (Er plaget med proteinhinne).

Er det noen som har tips til løsninger på dette?
Visually pleasing and effective?

Håper ha kontroll på økonomien til påske, så kanskje jeg kan legge ut for en Eheim utvendig da. Håper det hvertfall. Men nå må jeg bare gjøre det beste ut av det jeg har.
Har prøvd litt siste døgnet, og eneste løsninga for å få plantene til å se fine ut (ikke liggende) OG få nok bevegelse i overflata til å gjøre noe med proteinhinna er å sette pumpa loddrett nesten helt i framkant av karet.

Er det det som skal til for at plantene skal stå rolig, så får det så være. Får være fornøyd som det er inntil videre!
Du kan prøve og dytte noe blåfilter i utblåset.
Skywalker
Du kan prøve og dytte noe blåfilter i utblåset.


Ingen dum ide!
Kan prøve det, men da kan jeg vel risikere at det blir for lite trøkk i den til å agitere overflaten tilstrekkelig? Kanskje jeg kan "vinkle" blåfilter slik at vannet forlater pumpa i litt vinkel opp.
Skal hvertfall gi det en sjanse. Har ei matte blåfilter liggende i boden jeg kan skjære litt av.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap