Hastesak

Folkens..noen med erfaringer angående ødelagt lufteventil på eheim utvendige pumper? Er en eheim 2224, der "festeknottene" i bunnen av ventilen har knukket. Får ikke tak i ny før imorgen tidligst. Noen som har prøvd å fikse dette med godt hell? Har foreløpig festa en kloss over ventilen med elektriker tape som sitter ganske bra, men det er jo ikke sikkert at dette holder over natta. Noen gode råd??
Litt usikker på hva du mener, men se på denne tegningen og bruk delenummer så blir det sikker enklere å svare deg.
Wargtass
Folkens..noen med erfaringer angående ødelagt lufteventil på eheim utvendige pumper? Er en eheim 2224, der "festeknottene" i bunnen av ventilen har knukket. Får ikke tak i ny før imorgen tidligst. Noen som har prøvd å fikse dette med godt hell? Har foreløpig festa en kloss over ventilen med elektriker tape som sitter ganske bra, men det er jo ikke sikkert at dette holder over natta. Noen gode råd??


Jeg er ikke verdens smarteste idag gitt.
JEg har to slike utvendige pumper, ett i hvert kar. Eheimen funker fint. Am-Top pumpa derimot, har en ødelagt ventil. Eheim har ikke denne lufteventilen mellom inn og utsugsrørene. Hadde renovering på begge pumpene idag, sikkert derfor jeg blander disse to. Men uansett, På toppen av selve rotorhuset på Am-Top pumpa sitter det en lufteventil eller hva det nå var de kaller det. DEN er kaputt. Og heter vel egentlig påfyllningslokk.
Slik ser den ut:
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap