Råd angående valg av lysrør

Hei!

For en tid tilbake kjøpte jeg et nytt lysrør til 150 litern min, da det ene røret døde. Jeg kjøpte da et Sun-Glow-rør, men må si jeg syns lyset fra dette røret er svært grelt og ubehagelig. Jeg vil gjerne bruke det, så derfor trenger jeg råd nå som jeg skal bytte ut det andre lysrøret. Hva slags rør bør jeg velge for å utlikne dette grelle lyset fra Sun-Glow-røret?

Vil gjerne ha det litt mer dempet, og det sterke lyset får alle fargene i karet til å virke utvasket.

Noen som har noen gode forslag?
Dette blir jo personlin preferanse, men jeg synes rør med mye rødfarge blir fint. De fleste planterør har vel hovedtyngden av lyset i dette spekteret?
Takk for svar!

Da får jeg spørre om lysrør med mye rødfarge, det bør vel kanskje dempe det hvite lyset endel. Du har ikke noe navn på noen av disse rørene?
I samme serie som Sun-Glo finnes et som heter Flora-Glo. Det har rosaaktig skjær i lyset, og skal med det møte plantenes behov for det rødblå fargespekteret i lyset. Det er ganske dempet å se på for våre øyne.
Takk for svar!

Det er fint å få en navn å spørre etter, ellers kan det bli mye rart i butikken er jeg redd. Bør helst ha litt info selv viser det seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap