Planteklippesaks...

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle den, og klarer derfor ikke å søke på den (saks er et dårlig søkeord, for å si det sånn). Men hvor får jeg kjøpt slik lang saks med bøy nederst til å klippe blader med? Jeg har brukt fingrene til å klipe de av med, men jeg ser at jeg har en tendens til å rive planten opp samtidig.

Noen med en linke?
Du finner en slik saks her under planteverktøy hos Webzoo.
Jeg har den lange metallsaksen med bøyd tupp, og den er utrolig kjekk å ha når lange planteblad skal friseres vekk helt nede ved rota på f.eks. sverdplanter Et godt kjøp, for en slik saks er så godt som evigvarende.
Takk, Mona! Faren med å bestille den, er jo at det straks er noe annet man "må" ha... Men plantegjødning har jeg tenkt å bestille uansett, så nå må jeg vel søke litt rundt og finne ut hva som er anbefalt. Bruker du det, Mona?
Plantesaksen min er det viktigste verktøyet jeg har, med bøyd tupp kommer man godt til på alle planter.
Jeg bruker den også som plenklipper( i akvariet)
SGS
Men plantegjødning har jeg tenkt å bestille uansett, så nå må jeg vel søke litt rundt og finne ut hva som er anbefalt. Bruker du det, Mona?


Jeg bruker kun plantegjødning i form av tabletter som stikkes godt ned i bunnlaget (der plantenes røtter befinner seg). Altså ingen flytende form på flaske for min del, da får jeg bare alger istedet :p

Jeg bruker plantegjødningstabletter fra Dennerle. Dessverre er det ingen av de norske nettbutikkene som fører dette, men jeg handler mye fra et par tyske nettbutikker og det er der jeg skaffer det fra.
Det er ingen tvil om at Dennerle = topp kvalitet.
Jeg bruker Dennerles:
Ecindorus Tabs
Cryptocoryne Tabs (inneholder nitrat også)
og Starter Tabs (for nyplantede planter, denne fremmer rot-utvikling)
og noen ganger [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=907020+*+907021+*+907022&t=temartic_e&userid=pk0sRpBGAZpTdGEQx3XtePftPKHGqk8OuwE]E15 jerntabletter [/URL]for planter. Spesielt sverdplanter og andre i Echinodorus-slekten liker de jerntablettene der.

Jeg bruker www.aquaristikshop.de
og www.underwater-world.de.
Tidligere hadde ikke Aquaristikshop merket Dennerle, men det har de heldigvis begynt å føre

Det er mange som bruker flytende plantegjødning, men her hos meg fungerer det altså ikke (ikke etter hensikten, hehe).

Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap