Fluval g-serien

Jeg fant denne videoen på nettsidene til en norsk akvariebutikk.

<embed src="http://www.youtube.com/v/UkOsNxa3U9k&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed>

Er det noen som har skaffet seg et filter i Fluval G-serien, og som har lyst til å gi en liten anmeldelse?

Jeg synes jo de så rett lekre ut, filterhusene.
Funderade faktiskt på ett sådant filter men det blev ett Eheim 2076 istället.
Tycker filtret verkar bra annars men väldigt dyrt. Skulle kunna tänka mig att köpa det om det sjunker lite i pris.

Enug, det er jo en helt sinnsyk pris på de filtrene. Flotte å se på, det er det ingen tvil om. Men litt justering av designet er ikke verdt den prisen. Da er det bedre å sette filteret i et skap, så trenger man ikke å se det.
Jeg kan gi en liten anmeldelse av dette filteret.

Skaffa meg en sånn med en gang den kom ut på markedet. Og hittil har den fungert veldig bra. Filteret er veldig fint å se på. Men største ulempen er nok prisen, den er veldig dyr. Jeg har en G6 og den er oppgitt til 600L akvarie av produsent. Og akkurat som alle andre filtere av alle merker, så er disse tallene litt optimistiske. Ville nok ha brukt den til et kar på 350L, kanskje 450 ved lav belastning.

Filteret har en fin digital diplay i blå farge, den lyser ikke alltid, kun når man trykker på den. Her kan man se bl.a. flow igjennom filteret og den vil varsle hvis flowen er for lav. Den kan også programmeres til å varsle når forfilterene bør byttes. Og evt "hoved vask" av filteret kan også stilles inn på.
Den har også en temperatur føler, ingen varmekolbe. Denne kan man justere max og min og ved temeraturer utenfor angitt verdi vil den også si i fra.

Jeg har ikke satt meg inn i alle de funksjonene den har, mulig den har flere, det har jeg ikke hatt tid til å undersøke. Veit at det er noe historikk funksjon så man kan se en graf av et eller annet, men det har jeg ikke satt meg inn i.

Forfiltrene i dette filteret er helt genialt. Dette er nok kanskje den største fordelen. Det er 2 forfiltere, originalt følger det med et kullfilter og et finfilter.
Og begge disse filterene bør man bytte ganske ofte så her har Fluval gjort en kjempe jobb med å lage det enkelt for brukeren. Det er bare løfte og vri på et par lokk så bytter man ut disse på få sekunder, uten å åpne hele filteret. Ikke vannsøl blir det heller om man gjør det riktig.

Er man ikke fornøyd med at det er kull og finfilter så kan de erstattes med andre diverse filtere som Fluval har som ekstra tilbehør. Ellers inni filteret er det skuffer med Fluval Biomax. For de som ikke veit hva Biomax er så er dette stein/rørbiter med masse porer på.

Alt i alt et bra filter, men veldig dyr.

Man blir lite sugen på att köpa ett.
kan du si hvem norsk akvariebutikk du fant denne på ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap