Kor kan ein få tak i ledpære?

Nokon som veit kor eg kan få tak i ei G4/MR11 SMD5050 LED pære? Altså kva butikk, utan å bestille på nettet.
Evt ein anna LED pære med G4/GU4 sokkel som har omtrent same lysspredning som overnemnde pære (120 grader).

[External Image]
Plussmedlem
Har du forsøkt Clas Ohlson?
Loomis
Har du forsøkt Clas Ohlson?

Jepp, kjøpte meg led lys på clas ohlson, men dette var ein anna type, og disse pærene hadde veldig sentret lys. Kunne dermed ikkje bruke dei.

Har no sett både på Clas Ohlson, Lefdal, Coop Obs og Cristiania Belysning. Har sjekka Biltema og Lampehuset på nett. Ingen av disse har den type LEDlyspære som eg ynskjer.

Nokon som har andre forslag??
Ledpærer i fluval edge
Hei Nesso, Jeg har det samme karet og har ønsket led da disse ikke varmer opp vannet så mye. Jeg har gjort endel for å komme i mål med led, jeg har kløpt på nett da de jeg har fått kjøpt i butikken ikke er i nærheten av å lyse godt nok.
De jeg kjøpte på nett var fra Ecolight.no og var på 2W hver, disse lyste heller ikke godt nok og jeg måtte modifisere lampeholderen i Edge'n og sette inn 2 pæreholdere til for at jeg kulle bli fornøyd. Har idag 2 stk 3w MR16 og 2stk 2w MR11/G4 som jeg har tapet linsene på med en en matt gjennomsiktig tape for å få spredning på lyset.

Har test G4 led'en til clas'ern og de funker langt fra bra nok.
MR16 pærene jeg har er fra clas'ern, men der må du bytte pæreholder for å få brukt.

Legger ved noen bilder med led'ene, det var et bevist valg å sette dem litt i alle retninger pga spredning av lys.
Takk for informativt svar.

Nei, eg heller var ikkje fornøyd med pærene på Clas Ohlson, disse var faktisk meir sentret lys på enn orginalpærene. Vurderer no å bestille meg nokre pærer på nett, men framleis litt usikker på kva pærer eg skal bestille...

Veit du kor sto lysspredning det er på pærene du har??
Spredning på led
Jeg vet ikke hva sprednngen kan være, den er ikke oppgitt på noen av led'ene jeg bruker.
Den er nok ikke særlig stor, det er derfor jeg måtte tape linsa på led'ene for å få bedre spredning. Har lest litt på nettet og ser der at de fleste som har gått over til led har satt inn mere lys.

Tror de pærene du har sett på har mye bedre spredning enn de jeg har.
Ok. Då trur eg at eg får bestilla meg eit par av dei og sjå korleis det blir. Men eg har leita litt rundt på nett etter info om led lys og akvarieplanter. Korleis går dette saman, veit du det??
Led og planter
Vet ikke riktig om dette skal være et problem, tror ikke det. Det som er viktigst "tror jeg" er at man har nok lys.
Orchard
Vet ikke riktig om dette skal være et problem, tror ikke det. Det som er viktigst "tror jeg" er at man har [B]nok lys[/B].


Ok. Har hørt at led og saltvann skal vere heilt topp, men igjen så er det jo ein anna type "planter" i saltvann. Har prøvd å lest denne artikkelen. Men blei ikkje noko meir klok av det. Ein kunne ikkje finne ut om lyset var bra etter kor mykje lumen, lux eller kelvin det var på lyskilden. Neida, ein må ha ein innvikla formel for å finne ut kor bra lyset er. Dette blit litt vel avansert for min del. Dermed så satser eg på at eg kan prøve meg fram og at LED lys funker fint.

LEDpærene er i alle fall bestilt, så får vi sjå kor bra det blir. Om det holder med to av disse pærene eller om eg må til med eit eller anna DIY prosjekt.
Venter i spenning
Du får ha lykke til med projektet i alle fall!!
Orchard
Du får ha lykke til med projektet i alle fall!!

Takk for det
Hva med Jula? Kan hende de har noe som kan hjelpe deg.
Wargtass
Hva med Jula? Kan hende de har noe som kan hjelpe deg.


Jula?? Det må du nok utdjupe litt meir....

Her har i hvertfall jeg kjøpt samme pærer som du ser etter og satt de inn i et Fluval Edge.

http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.browse&category_id=68&option=com_virtuemart&Itemid=1
Orchard
Hei Nesso, Jeg har det samme karet og har ønsket led da disse ikke varmer opp vannet så mye. Jeg har gjort endel for å komme i mål med led, jeg har kløpt på nett da de jeg har fått kjøpt i butikken ikke er i nærheten av å lyse godt nok. De jeg kjøpte på nett var fra Ecolight.no og var på 2W hver, disse lyste heller ikke godt nok og jeg måtte modifisere lampeholderen i Edge'n og sette inn 2 pæreholdere til for at jeg kulle bli fornøyd. Har idag 2 stk 3w MR16 og 2stk 2w MR11/G4 som jeg har tapet linsene på med en en matt gjennomsiktig tape for å få spredning på lyset. Har test G4 led'en til clas'ern og de funker langt fra bra nok. MR16 pærene jeg har er fra clas'ern, men der må du bytte pæreholder for å få brukt. Legger ved noen bilder med led'ene, det var et bevist valg å sette dem litt i alle retninger pga spredning av lys.



Hvordan var det å bytte ut MR11/G4 med MR16 holdere? Vanskelig eller gikk det stort sett greit. Jeg ser forresten på sparelys så oppgir de at lysspredningen er på 120 grader. Jeg har kjøpt to LED på 2,2w med G4 holder. Disse er etter min mening mye bedre enn de som følger med, men jeg lurer veldig på hvordan det hadde blitt med LED med MR16 sokkel på enten 3W eller kanskje helst disse som er på 4,1W http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=517&category_id=64&option=com_virtuemart&Itemid=1

Andre som har erfaringer med å bytte lys i Fluval Edge'n?
Nesso
[QUOTE=Wargtass]Hva med Jula? Kan hende de har noe som kan hjelpe deg.


Jula?? Det må du nok utdjupe litt meir....

Jula er en kjede ganske lik Chlas Olson. Har vel til og med større utvalg.
Finner de på lade i Trondheim.
http://www.jula.no/
Tilfeldig bekjentskap
© Signe Lill Mørland
Reklame for plussmedlemskap