Vurdere moonlight

hei jeg har funnet moonlight som jeg gjerne vil ha, men veit noen om det er og få kjøpt en slik som dette på en butikk her i norge?

Hei.

Jeg har kjøpt dette
Led lys, vanntett med vanlig kontakt. Genialt enkelt og grisepent. Festet med dykkerteip i armatur og stilt inn på timer, 1min før hovedlyset slår seg av slår moonlight lyset seg på.
Når da "dagen" er omme kommer stuedammen pent frem med sitt månelys.kjempe flott og kan absolutt anbefales!

mvh Kenneth
var ikke dum den der nei får tenke på hvem jeg skal bestille. må bare finne ut hvor mye det blir i toll for den andre.
Lyset koster 64,24 + 16,90 i porto, totalt 81,14 euro + 25 % mva + Kr 108,- Forenklet tollbehandling, som skulle bli ca kr 920,50.

Tollen sine valutakurser finner du her og postens sine satser finner du her.
såpass ja. fikk tips om en løsning så blir en tur på clas ohlson i morra

anders86
såpass ja. fikk tips om en løsning så blir en tur på clas ohlson i morra:)


clas ohlson versjonen er fin som bare det den, bare velg den runde i blått. Den gir penest lys i karret. Jeg har limt fast våre med smeltelim (limpistol), da er det enkelt å få dem tette nok.
Digi
[QUOTE=anders86]såpass ja. fikk tips om en løsning så blir en tur på clas ohlson i morra:)


clas ohlson versjonen er fin som bare det den, bare velg den runde i blått. Den gir penest lys i karret. Jeg har limt fast våre med smeltelim (limpistol), da er det enkelt å få dem tette nok.



valget falt på denne typen her etter annbefaling fra noen andre http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=146119570 kjøpte med omformer i tilegg som ledingen skal forlenges på. er dette oppsettet jeg har planer om og bruke http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1101370-Pangea-Rocky-4-bakgrunn-filter-og-montering/page4
Lista fungerer godt den, men den runde "spoten" gir et lys som minner mer om månen som skinner i vannet. Har brukt begge, og de bruker samme omformer. Men har byttet til å kun bruke den runde nå.
[External Image]
Fant igjen et bilde som illustrerer forskjellen.
[External Image]
var veldig fint med deja får se hvordan det blir hvis det ikke blir som forventet så bytter jeg
Kan dette stå på hele tiden så lenge det andre lyset er av? Er det noen fisker som ikke liker dette?
ja det kan stå på hele natta. dette skal gjenskape måneskinn som er i naturen.

Helle
Kan dette stå på hele tiden så lenge det andre lyset er av? Er det noen fisker som ikke liker dette?

Egentlig er det bortkastet å styre det, vises ikke alikevel når lyset er tent.
Måneskinn?
Jeg har aldri sett måneskinn med en sånn blåfarge. Kaldhvit hadde lignet mere..
fint det blir en tur på clas ohlson i morra ja!!
Romedøl
fint :) det blir en tur på clas ohlson i morra ja!!


Husk å sjekk at alle lysene lyser når du slår den på.. På min er det 3 lys som ikke fungerer, så jeg må bytte den i morgen. Irriterende.



Ellers var ledningen så lang at jeg ikke trengte å skjøte på med mer ledning, slik han i den tråden lengre oppe måtte. Jeg har bare kjøpt led listen + den batteri/transformator(usikker på hva det heter) saken som hører til.
omformeren min røyk i natt så skal kjøpe ny i morgen. grunnen til at jeg forlenget den korte ledningen er at da kan boksen stå på gulvet.
Jan Eirik Bastiansen
Jeg har aldri sett måneskinn med en sånn blåfarge. Kaldhvit hadde lignet mere..



Hvis du søker på monnlight til akvarier så finner du bare blå farger,
er sikkert en grunn til dette, jeg har ikke snøring så valgte og lage i slik farge de selger orginale i.
Fargen er nok sikkert ikke valgt uten grunn, leste en masse før jeg monterte moonlight, blått lys skal ikke påvirke plantevekst eller alger, og det er jo litt av vitsen med å ha timer på hovedlyset. Og månelys under vann er faktisk noe helt annet enn månelyset vi ser, har måneskinnsdykket i blåere hav enn det grønne vi er berømt for ;o)
Sånn ble mitt, veldig fornøyd. Det er mørkere øverst i virkeligheten, men er vanskelig å ta bilde som gjengir nøyaktig hvordan det er..

Liker denne effekten, karet blir pent selv når lyset er av da hehe..

Limte det fast med silikon på tre punkter, så veldig enkelt å fjerne igjen dersom jeg går lei, eller vil ha det vekk av andre årsaker.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap