Varmekolbe eksplosjon

Hørte plutselig en voldsom frese lyd fra det ene karet. Når jeg titt inn i det røyk det veldig fra varmekolben for så til slutt ende opp med et høyt smell og kolben i tusen biter. Normalt?
absolutt ikke normalt.....
hvilket merke? er fiskene ok? kan vær hvis den ikke er festet med sugepropper at en fisk har svømt borti så har den dunket mot glasset, el noe så den sprakk.
Eksplosjon
Jeg vil nok ikke karakterisere det som "normalt" nei... O.o Den skal jo ikke koke fiskene dine heller...
He he he fiskene slapp å bli kokt
Merke husker jeg ikke, ligger folk å sover på rommet der den er nå så må sjekke i morgen.
Festet med sugekopper, så ikke ut som den var kommet ut av posisjon. Rare greier.
Så da er det altså ikke normalt, godt å høre.
Så ikke ut til at fiskene brydde seg i det hele tatt.
Hadde du nettop tatt vannbytte før den sprakk?
hehe flott at det gikk bra da.
Normalt... hehe trodde du det?
Måtte le når jeg leste det. Ikke vondt ment.
Håper det går bra da.

Espen
Ser ut til at alt er bra med de som lever der

Merket er en Boyo, har faktisk byttet samme type tilbake for en mnd. siden da den sluttet å virke. Kanskje et dårlig parti?

Må nok gå litt nøye gjennom sanden da det bor Ap. Borelli der. Har ikke noe lyst til at de skal sile glass istedet for sand.

Ronny-André
Hadde du nettop tatt vannbytte før den sprakk?


Ja faktisk så var det etter et vannbytte. Men en god stun etter. Ca. 1 time.
Har nok blitt en lekasje i varmekolben, ofte det som er årsaken når slikt skjer.
Aldri brukt Boyu varmekolbe så vet ikke kvalitenen på disse.
Er jo et Kina merke, men alt som kommer derfra er jo ikke dårlig da, men viss dette er andre kolben som slutter og "virke"på en mnd, ja da hadde ihvertfall jeg byttet merke, ikke holdbart at kolber går i stykker så kjapt.

Sverger til jeger og Sera kolber jeg, de er jeg knall fornøyd med.
Har Jeger i de andre karene så de er jeg veldig fornøyde med. Får ta meg en tur i butikken i morgen for å bytte merke.
dro du ut varmekolben før du skifta vann?
Det har jeg ikke gjort på mange år. Den sitter lengre nede en at den vil komme i kontakt med luft ved bytte.
Andre Dahlmann
[QUOTE=Ronny-André]Hadde du nettop tatt vannbytte før den sprakk?


Ja faktisk så var det etter et vannbytte. Men en god stun etter. Ca. 1 time.

Jeg har ikke opplevd selv - men leste nå for ikke så lenge siden her på akvaforum, der varmekolben gikk fra varm til kald fort .... den sprakk. (På grunn av vannbytte)
Jeg vet ikke hvor normalt dette er, men vet jo hvor følsomt glass er til temperaturforandringer.
Jeg kommer likevel til å være mer forsiktig på grunn av dette
dette hørtes skummelt ut. jeg har en juwel pumpe inni et juwel pumpehus som av og til lager "kaffekanne" lyder, men jeg har ikke sett at noe er galt med den. tror jeg skal bytte den ut og det litt kvikt så ikke jeg får eksplosjon her i stua :O
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap