Am-top pumpe

Sliter litt med ei am-top pumpe som jeg synes gir veldig liten effekt av en eller annen grunn. Noen som vet hva dette kan være??Når jeg kiker til pumpa ser jeg at det er kun de første 5-6 hullene i røret som det kommer luft ut av. Det skal vel være slik at det skal komme fra alle + enden vil jeg tro, mente det var det i starten. Håper noen kan hjelpe!!
Hadde også en AmTop pumpe med samme problem men der var det de 3 siste hullene på røret det kom mest trykk ut av... snakket med en som har hatt noen av de pumpene og han sa at du kan halvere antall liter per time enn det så det sttår at pumpen skal gi.

Hvordan har du koblet slangene? Har du plastrør på utblåset ( utenom det me hull)

Jeg koblet slangen direkte på røret med hull og da ble trykket mye bedre

Skal få tatt et bilde i morgen så kan du se hva jeg mener
Jeg har koplet alt av rør til slangen ja, men jeg starter med de rørene med hull og avslutter med en liten stump uten hull før endestykket kommer. Setter stor pris på at du tar bilde for å vise, det kommer til å hjelpe meg mye!Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke kjøpt denne pumpa, men det er for sent nå.
Her er bildet.

Har kun et rør med hull koblet direkte på slangen uten noen av plastrørene.

Håper bildet er til hjelp
Hjertelig! Det så ut som du fikk god futt i pumpa di ja, men det funka ikke her. Når jeg så nedi pumpa var det et brunt lite lag rundt den utgangsventilen og inni selve tilkoplingen. Hva kan dette være tror du? Er det et tegn på at denne utgangen må byttes eller?Tror det selv,men. Fikk ingen effekt av at jeg fjernet rørene og koplet rett til slangen.
Ser at min pumpe tar 600l/t, vet ikke hvor stort akvarie den takler da? Jeg prøvde å løfte pumpen slik at den sto på et høyere plan, det funka heller ikke. Håper du eller andre kan hjelpe meg!?
Tror ikke du trenger og skifte koblingen men prøv og rengjør den skikkelig.

Hvis den tar 600Li/min er det samme som jeg hadde men i dag byttet jeg til hakket større for den slutta helt og funke var ikke lyd eller noe trykk når jeg kom hjem tidligere i dag. Men de var snille i butikken og tog i mot den gamle og gav meg den litt større ( mot 30,- i mellomlegg :P) og nå funker alt igjen

Hvor stort kar har du pumpen i?
Tror du bør sjekke alt fra "koppen"/rista der vannet blir sugd inn, til slangen hvor det blir spylt ut igjen. Det må jo nesten være ett eller annet som sperrer for vannet.
Inaktiv bruker
Du skriver: "Det skal vel være slik at det skal komme fra alle + enden"

Men det skal vel være propp (følger med) i enden, slik at det blir mer trykk ut hullene?
Stig A.
Her er bildet. Har kun et rør med hull koblet direkte på slangen uten noen av plastrørene. Håper bildet er til hjelp :)


Det røret som det er små hull i, skal ha en liten plastpropp i enden som tetter det. Hvis ikke den proppen er i, vil vannet ha veldig svakt trykk ut av småhullene langs røret.

Har du rota bort den lille proppen, muligens?
Det er å få kjøpt som [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=744715&t=temartic_e&userid=4yV2y2v0ooxHp9Ft6KHQMcX0svztWXR3ZAz]reservedel[/URL] med nr 7447150. Henvender du deg til en norsk butikk eller nettbutikk som fører Eheim (har det i sitt sortiment fra før) kan du bare oppgi Eheim reservedelsnummeret og få tak i en pk med slike propper.
Denne netbutikken har ihvertfall en del av disse pakkene på lager. Inneholder 3 stk i forskjellig dimensjoner.

Tilfeldig bekjentskap
© Carina Olsen
Reklame for plussmedlemskap