Luftpumpe til ynglekar

Hei.

Tenkte å være føre var og kjøpe luftpumpe til plastboksene eg tenkte å bruke til corydoras yngel, siden mine C.sterbai viste tendenser til lek tidligere i dag.
Plastboksene eg tenker å bruke er ca 12 liter terrarier.
Hvilken luftpumpe kan egne seg i en slik boks?
Er helt grønn når det kommer til luftpumper, antall liter som er gunstig pr time osv

Takke så mye for svar.
Dersom luftpumpen ikke skal stå og jobbe i et eget rom, men i et oppholdsrom, bør første bud være at den er støysvak. Neste lure ting å tenke på er en luftpumpe som er regulerbar, eller at du kjøper med en reguleringsventil eller klemme. En tilbakeslagsventil er også kjekt å ha - det er med den som med backup av data, du forstår ikke hvor viktig det er før krisen er et faktum.

Skal du bare ha ei luftpumpe til ett yngekar, bør denne gjøre jobben. Skal du senere få flere kar, bør du kanskje gå opp et hakk. Da kjøper du også en splitt og mer slange, slik at du kan seriekoble lufting til flere kar fra ei luftpumpe.

Enten bør du i enden ha en luftestein som skaper flere bobler fra luftslangen, eller du bør ha et lite filter til luftpumpe. Dersom du har blåsvamp eller filtervatt liggende kan du gå for nederste filter og fylle med blåsvamp eller filtervatt, kontra å måtte kjøpe patroner spesielt til de øverste filterne.

Over har jeg lenket til varer hos Webzoo. Det finnes andre gode nettbutikker som kanskje er konkurransedyktige i pris. Sjekk gjerne selv på Aquamanias, Tropefisk.no, og andre nettbutikker du kanskje vet om eller får anbefalt av andre her inne.
Takker så mye, da er luftpumpen bestilt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap