Stort innsug søkes

Noen som vet om ett innsug med STOR overflate som man kan sette på det utvendige filteret av og til. Trenger ikke være pent, kanskje så stort som 20x20 cm. Vil prøve å effektivisere fjerning av svevepartikler
Du kan jo alltids lage et selv? Hvis du har loddebolt, så kan du finne deg en plast boks eller lignende, kappe av det du trenger, og sveise det i sammen?
Mente stort innsug, sorry
Hva mener du egentlig? Vil det ikke være vanskelig å få det tett i overgangen boks til slange/rør? Vil også ha muligheten til å sette på det lille originale innsuget det meste av tiden.
Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig, burde da en kloss med finporet blåsvamp gjøre jobben? Bare å skjære/klippe ut et lite hull og dytte på innsuget.
Ja kanskje, tenker meg ett jevnt sug over en stor overflate. Ikke at jeg skal gjøre det men som ett eksempel på hva jeg mener: En slange med diameter på 20 cm.
Skjønner absolutt ikke hvordan størrelsen på innsuget skal påvirke effektiviteten av fjerning av svevepartikler.

Men du kan jo prøve med en trakt av plast til 10 kroner fra din lokale dagligvarebutikk.
Tilfeldig bekjentskap
© John Sverre Vik
Reklame for plussmedlemskap