Trenger hjelp til kjøp av co2- anlegg

som tittelen tilsier, har jeg behov for litt eksperthjelp før jeg går til innkjøp av co2- anlegg.

det dreier seg om et 112- liters kar med 4 x 24 w T 5 lysrør. filteret er en eheim 2224.

har veldig lyst til å få til plantene, og har skjønt at poenget er god belysning og co2- anlegg. er ikke interessert i DIY- løsninger.

men jeg vet ikke hva jeg trenger. ei heller hvor jeg skal kjøpe det. av det lille jeg har skjønt, vil jeg ha utvendig reaktor, da jeg ikke har stor plass i akvariet. det høres også veldig fint ut med ph- kontroller. jeg har ph 8 i krana, så hadde vært greit å gjøre noe med dette også. men disse koster jo nesten like mye som selve co2- anlegget, så det er jo en vurderingssak.

jeg vil ha et kvalitetsanlegg, som i tillegg er brukervennlig og fint å se på ( det gjelder selvsagt bare de delene som er synlig i akvariet ).

har sett litt på er det noen som kan [URL=http://www.us-aquaristikshop.com/index.php?cName=co2-anlagen-c-12]denne
[/URL] tyske nettbutikken. er dette bra saker? er det lurt å kjøpe her? skjønner ikke helt hva forskjellen mellom de ulike modellene innebærer, så ville vært takknemlig for et konkret forslag.

eller bør jeg heller kjøpe hos f. eks webzoo? det bare virker for meg som om prisen er dobbelt så dyr . er det riktig, eller er det noe jeg overser her ?

blir veldig glad for svar.




jeg også er litt interessert i co2.
jeg har sett på dette.

Noen som har erfaring med det? Billig er bra?
Det settet du linker til der (halvorsen) er ikke et vanlig trykkbasert anlegg. Men en slags diy-aktig løsning som baserer seg på gjæring på samme måte som det mange lager selv i en brusflaske med sukker og gjær. Et brukandes co2 anlegg med flaske, nanometer, diffuser osv koster nok fort et par tusenlapper

Selv bruker jeg DIY co2 i flere kar, og synes det fungerer utmerket. Til større kar kan det lønne seg å kjøpe et trykkbasert anlegg, da det ellers blir veldig store satser for å få nok co2.
Jeg kan gå god for kvaliteten på anleggene til us-aquaristikshop. Det er god kvalitet til uslåelige priser.
Til en 112liter kunne dette egne seg.
Co2 anlegg og komponenter er generelt solid overpriset i norske nettbutikker, dette er svært synd da flere burde hatt mulighet til å prøve trykkbaserte løsninger.
Jeg kan ikke annet enn å anbefale CO2 system fra Dennerle.

Zoobuy

De har også mulighet til å få tak i de andre produktene fra Dennerle. Jeg har 600 Space settet og er VELDIG fornøyd!
Har et co2 annlegg tilsalg jeg, ligger annonse her på forumet.
Dette annlegget er bygd over et litt annet prinsipp, karbonplate.
Annlegget er helt nytt, aldri vært under vann, kun pakket opp og tittet på.

Så ta en titt, er du intresert så er det jo bare og besvare i annonsen.
takk for svar, alle!

da blir det bestilling fra tyskland
Jeg bruker denne itomizeren for å få CO2 i akvariun uten slanger og drit i akvariumet. Godt fornøyd, og den er billig
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap