Valg av bøttefilter

Funderer litt på valg av utvendig filter, jeg må ha endel av dem, dermed har pris (dessverre) en betydning.
Pris, tilgang til reservedeler, samt at de er solide og holdbare har mest å si, støy og evt søl når man åpner dem er mindre viktig. Karene er 160 liter.

Alternativer? Plusser og minuser?

Jeg har 2 typer utvendige filtre i karene mine, Amtop og Tetratec, begge med oppgitt vanngjennomstrømning på 1200 l/t. Jeg er veldig fornøyd med begge 2, og hvis du velger samme filtermateriale som andre har i langt dyrere bøttefiltere, så gjør dem faktisk akkurat samme jobben. Til tross for at jeg har 5 filtre i stua så er dem helt lydløse og er ganske enkelt såre fornøyd.
Ps. Fortsatt god påske .

Jon
Am topp, eheim, tetratec, fluval, jbl er alle bra uvendigefiltre.
Jeg liker fluval best, men det er smak og behag.
Man får også andre merker, men de kan bli værre og få deler til når/viss du trenger det engang.
Men av de 4 merkene jeg nevner så er det kurant ogfå tak i reserve deler.
Jeg vil anbefale Eheims classic-serie. Til 160 liter bør du vurdere 2215. 2213 vil nok kreve mer vedlikehold, men det avhenger jo også av hvor sterkt du belaster karene dine. NB: Det følger som regel ikke med filtermedie, det må kjøpes i tillegg. Forhandler jeg vet om i Norge er Webzoo. Du kan selvfølgelig også handle i utlandet, kanskje til en billigere penge - avhenger av antall pumper og avtale du kan gjøre med selger dersom du kjøper flere pumper.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Konrad Wallin
Reklame for plussmedlemskap