Defekt lysarmatur i påsken

Skulle bytte lysrør på armaturet til mitt Juwel Trigon 190 i dag. Først var et av de nye rørene defekte, når jeg så satte de gamle tilbake virker ingenting. Ikke særlig morsomt når jeg skulle sette meg ned å kose meg med å se på tanken etter å ordnet litt iden.

Lurer veldig på hvordan fisk og ikke minst planter vil klare seg helt til tirsdag ettermiddag uten lys.

Noen som vet? Evt. har tips til hva som kan være galt.
Byttet "tenner" også?

Noen topper er jo også kjedekoblet, slik at om et rør er gått, virker heller ikke det andre.

Karet klarer seg noen dager uten lys, men det er jo som du sier - ikke mye å se på for "kosens skyld".
juwell har ikke tenner som skal byttes.
Har ikke erfaring med Juweltoppene, men er de seriekoblet?
Ingen av rørene hadde gått. Skulle bytte de pga av alderen.
Trenger jeg bekymre meg for plantene?
Plantene tåler noen dager uten lysrør. Det er tilstrekkelig å få kjøpt nye når butikkene åpner igjen. Du kan jo bruke påska til å sjekke gjennom nettbutikkenes utvalg på lysrør...?

Har forresten ikke Juwel egne lengder og spesielle dimensjoner på sine rør...? Sånn at ingen andre produsenters rør passer i deres armaturer (de sleipingene...)...?
Takk, Mona.
Jeg tror ikke rørene er problemet nå, men armaturet. De gamle rørene burde jo lyst, men nå er det ingenting som lyser i armaturet.
Sjekk
Det er litt dumt men i disse travle påsketider med masse fri blir man lett stresset!!
Du har ikke fått slått av bryteren på ledningen?
Siden alt virket før du skiftet rørene!!
Bare en tanke i tåka
Men det er ingen utskiftbar tenner på Juwel armaturene. Ikke som jeg kan se ihvertfall. Irriterer eg at jeg må sitte å se i en mørk vegg når jeg akkurat har ordnet opp inni der. Vil så gjerne se mine svømmende venner:
mona o
Har forresten ikke Juwel egne lengder og spesielle dimensjoner på sine rør...? Sånn at ingen andre produsenters rør passer i deres armaturer (de sleipingene...)...?


Nyere armaturer har denne "fellen" ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap