Nye slanger til tt ex700, får man kjøpt noen som er mykere?

Har seg sånn at jeg trenger nye slanger på filteret. Og kunne da ha tenkt meg noen som ikke er så j*vla stive g uhåndterlige! Er dette å oppdrive?

biltema har slanger i ymse varianter som nok kan fungere fint... mål innvendig på den slangen som du har. slik at du får samme dimensjon. eller clas ohlson kanskje. mekk har vel og kanskje.
Hvis du vil bruke et akvariemerke, har Eheim gode og myke slanger som holder seg lenge.
eiheim slanger er no iallefall klumpete tjukke og stive og ikke minst dyre
Hvor mye knekk skal du har på de da? Slangene kan jo varmes/kokes. Da blir de myke. Men skal du rett over akvariekanten og ned f.eks bør du jo bruke et rørbend. Eller med en 90*albue eller noe om du skal knekke de veldig andre steder.
Har desverre ikke slanger til det, i det hele tatt. Noen som vil hjelpe meg med å finne størrelsen på de? Finner ikke så mye selv..
Skaff deg en skyvelære og mål utvendig diameter på koblingene til filteret. Innvendig diameter på slangene bør være litt mindre enn koblingene for at slangen skal sitte ordentlig.

Eller du kan gjøre som jeg gjorde akkurat nå, og søke opp navnet på filteret. Da kommer du hit.

LJ
EX700 har 11.3mm innvendig diameter på slangene, Eheim sine 12/16 mm slanger passer helt fint, men de er ikke noe mykere enn orginalslangene.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Erik Christensen
Reklame for plussmedlemskap