Hvilken pumpe til juwel 70 liter?



Noen tips? Sitter en pumpe i karet nå, men jeg vet ikke helt om jeg vil bruke den... står ikke noe på den som sitter der nå.

Noen som vet om luftpumper som ikke bråker så fælt ?
Ella
[URLBLOCK1] Noen tips? Sitter en pumpe i karet nå, men jeg vet ikke helt om jeg vil bruke den... står ikke noe på den som sitter der nå. Noen som vet om luftpumper som ikke bråker så fælt ?




Billig og bra!



Kraftigere, bedre og litt dyrere..



Kenneth
jeg vil gjerne bruke en juwel pumpe, men lurer litt på strørrelsen
Hvor mange liter i timen lønner seg?
Er det den originale filterboksen med pumpe som sitter i akvariet? Isåfall ville jeg heller ha latt den sitte enn å bytte den ut med et fluval innvendig filter...
ja jeg vil ha den der! Men jeg skal bytte ut sjølve pumpa inni der, men lurer på hvilken jeg skal velge.
Er du sikker på at det ikke er en Juwel pumpe som sitter der allerede? Jeg var nettopp borte å tittet på pumpen i mitt Juwel 70 kar, og det står ingenting på den heller. Og det er den originale pumpen...
jo det er det, men la oss si det sånn at den ikke virker da og jeg trenger en ny. Men jeg vet ikke hvilken av disse jeg skal bestille!!

Ble litt usikker da jeg så hvor mange varianter det var å velge mellom... Jeg kan titte litt i papirene til de forskjellige Juwel karene mine og se om jeg finner en anbefaling.
Finner ikke papirene til akvariene, men på Juwels sider står det at i Juwel rekord 70 følger det med en pumpe på 400 l i timen. 600 l/t kan vel også passe. Tror du skal se etter en pumpe som passer i Compact/Compact H filtersystem. Kan jo hende de kan hjelpe deg på Aquamanias, da, hvis du sender en mail eller noe.
okey,takk for hjelpa. Jeg syns de pumpene som følger med i record kara er litt for dårlige Litt fler liter pr sekund gjør nok susen. Hvis de passer overens...
Jeg synes pumpa i 70 literen min er helt grei, jeg. Man må jo huske på at det ikke er antall liter i timen som avgjør hvor bra et filter er, men volumet på filtermaterialet. Det er viktig at vannet ikke strømmer for raskt igjennom filteret...
hmmm jah.. hvordan filter materiale har du oppi da? fra bunn til topp... vet nå at det er compact (str) ihvertfall det fulgte med svamper, men hun som har brukt det har ikke hatt peil, så jeg lurer litt på plassering og hvor mange som går oppi. Er det fin blå, fin grønn, fin blå, grov blå og filtervatt?
It cannot be more efficient! The pump 600 has a capacity of ca. 600 litres per hour. The pump will fit into all JUWEL Filter Systems except the Filter System Compact Super

Compact super? detter helt ut jeg.. kjedelig når man ikke vet åssen kar man har...
Jeg bruker en fin blå nederst og resten grove blå. Hvis man skal bruke den grønne "nitrat" svampen (noe jeg ikke tror har noe for seg) så skal denne legges øverst. Jeg bruker ikke filtervatt, men man kan godt gjøre det om man bare husker å skylle/byttte den ofte slik at den ikke tetter seg.

Har du "kurver" eller rister til å skille svamplagene oppi filterboksen?

(edit: Ellers så står det vel et bilde bak på boksen man kjøper svampene i hvordan man skal legge svampene i filteret. Mener det står 2 fine svamper nederst, 1 grov så en grønn på toppen med kull over og filtervatt helt øverst. Jeg ville ha kuttet ut iallfall den grønne og kullsvampen.)
fin blå nederst og to grove blå øverst? jøsses ja men da bestiller jeg noen av hver da så får jeg se hva jeg gjør.. takk takk..
Ella
It cannot be more efficient! The pump 600 has a capacity of ca. 600 litres per hour. The pump will fit into all JUWEL Filter Systems except the Filter System Compact Super Compact super? detter helt ut jeg.. kjedelig når man ikke vet åssen kar man har...


Ja, jeg ble litt forvirret selv...

Bare å prøve seg frem litt med filtersvampene. Det viltigste er å få oppi mest mulig uten at det blir for tett. Derfor har jeg valgt å bruke bare én fin svamp. Vet ikke om det er dette som fungerer best, men det fungerer iallfall godt nok for mitt bruk.
i morra håper jeg at jeg kan hente varene jeg bestilte på aquamanias. får spørre han da om åssen pumpe jeg bør ha. Finner nok ut av detta. Takk for all hjelp.

Men luftpumpe som ikke bråker så fælt?
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander Severinsen
Reklame for plussmedlemskap