Pumpe suger ikke

Hey kjøpte meg et 325 liters akvarium idag... Et akvarium som allerde var i gang med utstyr i orden tenkte jeg. Når jeg var hos han funket det utvendige filteret fint(eller han sa det var litt dårlig noen ganger), men det funka. Når jeg kom hjem så lager det bare gurglete lyder og suger ikke noe vann arg..Dette filteret er av typen Hailea HF-150. Jeg har ingen erfaring med utvengie filtere fra før, har bare et lite filter til min 54 liters tank..
Utvendige filtre må som regel fylles med vann før du får futt i dem - forsøk å suge vann inn i filteret via utblåsslangen, etter du har satt innsugsslangen oppi akvariet. Når vann kommer opp i utblåsslangen, kan du prøve å starte pumpen igjen.

Lykke til!
Jepp mått suge inn vann og holde det under for at det skulle funke, fant ut av det stil slutt hehe. Var noe lekk i slangen også så my ha det under vann der det lekker... sugde med kjeften nam
Jippii, når jeg sto opp nå sugde ikke pumpa vann lenger
Falskluft, den har antageligvis dratt falskluft, og blitt full av luft igjen. Sjekk koblinger og slanger. Motoren er vel ødelagt pga tørrgang?
Nei den hadde blitt tetta av slam, måtte gue vann igjennom slangene igjen, da funker det fint, litt stress å måtte gjøre det men jaja, det går bra nå
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Halvorsen
Reklame for plussmedlemskap