Eheim pumpe 2224

Inaktiv bruker
har en Eheim pro 2224 og en Eheim 2211.
på 2224 sliter jeg med dårlig trykk/sug, hva kan det være?
ut fra slangen detter vannet nesten rett ned.
har prøvd å byttet rotor og vasket med varmt vann, men uten børste.
er røret som går fra pumpa og opp i karret rengjort med rennene vann i dusjen. røre kan inneholde noe som sperrer det. jeg gjor det som en vane i gang i mnd`en
Inaktiv bruker
slangene til og fra pumpen du mener?
de er helt nye snart 1mnd gamle

Er pumpa helt stille?

Er den helt tett når den står stille?

Dette for å sjekke om den drar "falskluft" eller om den har mye luft under lokket slik at impelleren bare delvis drar vann.
Hei

Det hvite filteret på toppen i pumpa er det tett? jeg byttet nylig mitt slikt filter i pumpa og effekten blei som den var ny igjen.

Ett annen ting er lengden på slangen, maks løftehøyde på eheim 2224 er 1.5 meter.'

Inaktiv bruker
ja pumpen er helt lydløs.
filten i toppen er ikke tett.
hvor lange slangene er må jeg nesten skjekke når jeg kommer hjem fra jobb. men mener de ikke er lengre en 1.5m
har heller ikke sett noe lekasje på pumpen men kan jo prøve å skifte pakninger rundt toppen på den.
Inaktiv bruker
ser ut som det er gått tett, mye dritt i slanger og lekker luft her
full pakke.
og på 2221 pumpa er også tett.
hvordan unngår jeg det? slik jeg slipper å åpne opp hver 14dag ?
Thomas Håvarstein
ser ut som det er gått tett, mye dritt i slanger og lekker luft her full pakke. og på 2221 pumpa er også tett. hvordan unngår jeg det? slik jeg slipper å åpne opp hver 14dag ?


Hva slags fisker har du og hvor mange.
Hva slags fôr får dem og hvor ofte får dem mat.
jeg selv gjør rent alt minst en gang i mnd. som sagt tidligere.
Selve filtere gjør jeg rent hver 14 dag.

Inaktiv bruker
forer med litt forskjell. flakfor, mygglarver diskus ja litt av alt
hva fisk jeg har ser du på min profil
Jeg har byttet ut innsuget på pumpa med en grov filtersvamp 10 PPI,
da er det mye mindre store deler som kommer inn i pumpa, en gang i mellom
når jeg bytter vann bruker jeg slangen til å få av mesteparten av det som har satt seg på filteret, samme svampen har jeg hatt på i over et halvt år nå. Aldri trengt å ta den av eller bytte den, pumpa gikk i ett år før vann strømmen var blitt så liten at jeg måtte rengjøre det. Da var det hvite filteret på toppen som var tett,
byttet det rengjorde slangene og alt var bra igjen.

Andre fordeler med filtersvampen er at Kuhlii-ål og yngel ikke like lett kommer inn i pumpa.


Inaktiv bruker
hvor kjøpte du filtersvamp ?
Hei

Filteret i pumpa kjøpte jeg her

her http://www.webzoo.no/default.pl?showProduct=2883&pageId=572

Filteret som jeg brukte på insuget kjøpte jeg
her http://www.unimati.biz/group.asp?group=146
Jeg har samme problemer med mine 2 filteret. Det ene karet er et 128 liter med kun 4 guppyer og 20 eplesnegler i. Likevel går den hvite filtersvampen tett etter en uke. Why???

En annen ting jeg har lagt merke til er at det er en utrolig mengde med dritt som samler seg i slangene. Når jeg tar de av og blåser i dem samler det seg en haug med møkk i silen. Dette har ikke skjedd før. Noen som vet hvorfor?

Fart66. Har du borret ekstra hull oppover røret der du har satt på filteret. HAr hørt at det tetter seg fort ellers.

Har forøvrig et forslag til slike filtere her. Ferdig laget:

http://akvariereker.no/ds_product_info.php/cPath/34/products_id/333
Hei

Har ikke borret ekstra hull i røret, men jeg beklager feilinformasjon fra min side
som mulig kan ha en effekt, jeg har byttet ut den hele den harde biten av innsuget og satt inn en slik en http://www.webzoo.no/default.plshowProduct=3003&pageId=515
minus innsugsrista der har jeg satt en grov filetsvamp som jeg har nevnt tidligere.

Dette settet har større innvendig diameter en det som orginalt følger med,
det kan være årsaken til at det fungerer uten problemer med en filtersvamp uten problemer hos meg.

Hadde helt glemt dette til du stilte spørsmålet.

Har ikke hatt noe problem med at filtersvampen har gått tett, men med gjevne mellomrom drar jeg slangen over ved vannbytte for å ta vekk større elementer som har satt seg i svampen.



Ok.

Den linken din virket visst ikke. Har du et bilde av hvordan du har gjort det?

Jeg har for øvrig aldri hatt problemer med dette selv heller. Helt til jeg byttet slanger filtermateriale og startet opp karet på nytt. Nå går det til dundas på en uke uten belastning på karet. Det kan vel ikke skyldes at jeg har for lite fisk oppi heller vel :?(
Ser det forsvant en? etter default.pl i linken.
Men søk på Eheim innstalasjons sett 1 for 12/16 mm slange

Prøvde å ta noen bilder, men det er skult bak planter og røtter så det var så vidt jeg kunne se svampen på bildet.

Kan du se hva som setter seg i den hvite filtervatten? jeg har byttet min kun en gang på over ett år.

Sjekk hele veien vannet tar fra innsug til utblåss, mange plasser det kan samle seg skit. mange glemmer å sjekke ventilen som stenger og regulerer vanntrykket,
har hørt at skit og snegler kan sette seg fast der.

Men no ska RBK spill mot brann
hadde samme problem med min 2224 men kjøpte et forfilter



byttet ut det som satt der med blåfilter, ser ut til og fungere bra nå
Vet ikke hva som setter seg i filtere. Noe slimete hårete greier. Ser ut som en slags algetype egentlig.

Jeg skal prøve å sette på et forfilter hos meg også istedenfor sila

Anders 86: Går ikke den greia der veldig fort tett. Ser ut som det er et veldig lite filtervolum. Hvor ofte renser du den?
den er vel rundt 10 cm i diameter og 5 cm dyp. har ikke renset den enda og er vel ca 3 uker siden jeg satte den inn. og har ikke merket noe mindre fart på utblåset hvertfall.
Inaktiv bruker
Jeg har samme problemet og har hatt min Eheim 2224 i snaue 2 uker bare, og prøvd alt, renset filteret osv. Det var litt skuffende at det skulle være så mye bry med denne pumpa som det er blitt snakket så rosende om her på akvaforum før. Jeg kjøpte det nemlig nettopp av den grunn...
Tilfeldig bekjentskap
© TS
Reklame for plussmedlemskap